Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, sveigis skrev:

Herregud ,dette så gøy ut .

Tenker du koste deg maks her :).

Ja det har vært helt fantastisk! 

Var helt rå instruktører, de fleste med pro rally bakgrunn, ene jenta er med i WTC2 mener jeg. Den andre jenta som var instruktør imponerte meg mest, hun hadde brukket begge leggbeina på ene foten og gikk med krykker og fikk det like godt til selvom hun måtte bremse med venstrefoten. Hun er visst proff drifter, og så syykt bredt hele rallyløypa samtidig som at hun kjørte like fort som de andre!

De andre instruktørene var også veldig dyktig, særlig han som var leder for gjengen. Satt på hot lap med han, og da var man nødt til å klamre seg fast for man ble slengt skikkelig veggimellom 😵😃

Av morsomme øyeblikk så stoppet vi for å jage vekk noen av fotografene (ja det ble filmet av proffe folk, og det skal dere få se senere 👌🏻), «You’re standing in the worst place, get out of the way!!» også lo vi godt før vi raste videre med flat pedal til neste sving.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.3.2018 at 8.44, ahj skrev:

Husk å satse nå litt da frøken med kjøringa ikke bare photo :P

Haha, ble mer satsing enn foto 😂 Gikk bra helt til siste turen. Da hadde jeg fått teken på ting, og var straks litt for selvsikker. Ble snøskavla 4 av 5 runder - samme sving hver gang 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, IdurPedur skrev:

Haha, ble mer satsing enn foto 😂 Gikk bra helt til siste turen. Da hadde jeg fått teken på ting, og var straks litt for selvsikker. Ble snøskavla 4 av 5 runder - samme sving hver gang 🙄

Ble ikke mye tid til foto nei, mer video. Hadde jo en youtuber i baksetet som filmet med min iphone og goproen min mens jeg kjørte og omvendt når han kjørte. 

Du var jo ganske heldig da du fikk kjøre mye alene med en instruktør, så du fikk nok aller mest kjøretid av samtlige :o:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, IdurPedur skrev:

Fy fader for en opplevelse, altså! Så moro har jeg ikke hatt det på lenge! Godfølelsen er tilbake, og der håper jeg den blir i laaaang tid fremover :D Takk for turen, vanvittig hyggelig å møte deg!

Ja det var en once in a lifetime opplevelse! :D 

Takk for turen Ida, dette var episk! Og veldig hyggelig å endelig treffes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisebrev del 1: 

5AB25AE0-18D0-4C34-85F6-142C44CEEB8E.jpeg

Dag 1 omfattet stortsett reise. Startet dagen med fly fra Bodø til Oslo klokken 11, og møtte @IdurPedur på Gardermoen en stund før vi reiste videre til Helsinki, Finland. Etter noe knot på flyplassen kom vi oss på toget, der jeg fikk beskjed om å betale på app. Toget kom så snart jeg fikk installert appen og prøvde å betale billettene for meg og Ida men vi måtte ut av toget før jeg kom så langt. Så sparte noen € der.. 

F85A5511-9014-4A12-8AC7-7345FF7397F1.jpeg

Hotellet var ikke langt unna stoppet ved Aviapolis. Så var det å sjekke inn hvor vi fikk velkomst bag fra BMW Soumi! 

24A21203-F652-42C3-B2F7-AD63480BDEF5.jpeg

Bagen inneholdt BMW xDrive vannflaske med nødvendige mineraler, program, BMW sjokolader, nøkkelknippe med kort og sikkert noe jeg har glemt av.

88B581C7-E70E-4FDF-9ED4-4133CC395CA1.jpeg

Reiselederen fra BMW Norge hadde en pitstop i Stockholm så han kom litt senere på kvelden, da var vi ute en tur på et kjøpesenter og fikk en kjøretur med en Audi RS6 Sedan :o Type ny, eneste av sitt slag. Ombygd, men svært gjennomført! En jeg hadde kontakt med gjennom Instagram.

Senere på kvelden møttes gjengen fra Norge for en fin middag på hotellet.

940953F6-051C-48C7-AB11-3B0B4EE868E4.jpeg

6F7CB41A-4D6B-4BBE-A51E-42A323FE7295.jpeg

Etter en lang dag med reising og mange sikkerhetskontroller så var det godt å ta kveld.

To be continued...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - BMW Winter Challenge 2018, reisebrev!
21 timer siden, Gorg skrev:

Ble ikke mye tid til foto nei, mer video. Hadde jo en youtuber i baksetet som filmet med min iphone og goproen min mens jeg kjørte og omvendt når han kjørte. 

Du var jo ganske heldig da du fikk kjøre mye alene med en instruktør, så du fikk nok aller mest kjøretid av samtlige :o:) 

Ja, ble mye video 🙈 Synd hun som filmet når jeg kjørte fokuserte mer på ryggen min enn hva som skjedde rundt bilen, men ellers greit :P

Ja - sykt heldig der! Gjorde ingenting å fortsette å sitte i førersetet mens jeg ventet på at alle andre skulle bytte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - BMW Winter Challenge 2018, video av hot-lap!
2 minutter siden, IdurPedur skrev:

Helt rått!! 😁

Jah! De var sykt flinke 😃

Fikk tilogmed med at vi kjørte i snøskavelen 😂 

Men det var tidvis veldig glatt, skjer med proffe også som han sa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisebrev del 2:

Torsdags morgen, opp klokken 0500 (finsk tid) dvs 0400 for å rekke flyet som gikk fra Helsinki til Rovaniemi.

En i reisefølget holdt på å forsove seg, men heldigvis for han så kom han ned rett før vi skulle dra med minibuss fra hotellet til flyplassen.

Vi dro med en passelig stor Airbus, og det var fullt i flyet. Tydeligvis veldig mange turister som drar til Rovaniemi. Blant annet en asiater i shorts :o 

61F269C1-00F5-4E3F-AC50-7771CA37D001.jpeg

Vi ble plukket opp av 7 splitter nye BMW G31 520d. De hadde kjørt ca 900km når vi ble hentet. En av instruktørene fortalte meg at de fikk de utdelt hos BMW i Helsinki som del av denne turen, og når vi reiste hjem skulle de kjøre tilbake med bilene. 

C2F5EFFD-FB7C-4584-AB4C-BF13F0422A3E.jpeg

Når vi ankom senteret var det inn i en stor lavvo (av tre) for praktisk info og litt teori. 

Der gikk kurslederen igjennom hvilke øvelser vi skulle gjøre, kart over området og banene, og litt fysikk. xDrive vs bakhjulsdrift 

Etterpå gikk vi ut hvor vi ble delt opp i lag, hvor jeg og Joachim (fra Norge) skulle kjøre i lag med en instruktør. Vi byttet forøvrig på instruktørene underveis.

Her er instruktørene i diskusjon før kjøringen startet

_MG_7101

Ene jenta, hadde brukket begge leggbeina men klarte allikevel helt fint å kjøre bil! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisebrev del 3:

Bilene vi fikk kjøre var:

430d Gran Coupe xDrive

_MG_7102

 

_MG_7103

 

_MG_7104

 

_MG_7105

 

330i xDrive

_MG_7106

 

M140i xDrive (en av to)

_MG_7107

 

_MG_7108

 

_MG_7114

 

120d xDrive

_MG_7110

 

M140i xDrive og en 340i xDrive, nummer 5 og 6 er jeg ikke helt sikker, fikk ikke tid til å studere alle. Men tipper det var 330d og 340i.

_MG_7123

 

_MG_7122

 

_MG_7124

Så var det klart til kjøring!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...