Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Har god erfaring med min Nilfisk E130, nå er det vel E145 det går i. Har dog gjort følgende: kjøpt autodyse for bil (med mer flat stråle), undervognlanse for lett vasking inni hjulbuer og under bilen, og byttet ut 9-meters stiv slange med en skikkelig stålarmert slange som jeg fikk laget til, tror den ble 13 meter 😛  hadde kanskje sjekket ut Stihl, Kränzle, IPC Foma, men Nilfisk og Kärcher er vel absolutt lettest å få tak i reservedeler og tilbehør til, det er jo også verdt litt når de blir noen år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det der full control-greiene noe annet enn å justere trykket? Om det kun er det som skjer ser jeg null hensikt i det.

Er på min andre K5 nå, og er ikke superfornøyd. I tillegg fryser de og sprekker bare det er meldt kaldt vær. Fordelen (og grunnen til at jeg er på min andre) er tilbehøret (som jeg hadde litt av fra før...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, awt skrev:

Gjør det der full control-greiene noe annet enn å justere trykket? Om det kun er det som skjer ser jeg null hensikt i det.

Er på min andre K5 nå, og er ikke superfornøyd. I tillegg fryser de og sprekker bare det er meldt kaldt vær. Fordelen (og grunnen til at jeg er på min andre) er tilbehøret (som jeg hadde litt av fra før...).

Gjør ikke annet enn enklere justering av trykket og at på den Premium med trommel så har du kun 1 dyse og forholde deg til, som har alt i én. Fordelen er egentlig den høyfleksible slangen, men denne kan man bytte til om man ikke har. Er som dag og natt. Fryser gjør nok alle typer om gradestokken synker. Derfor MÅ man ta vaskeren inn i varmen. Det holder ikke med en garasjebod(med mindre den er oppvarmet). Med en gang man kan se antydninger til nattefrost på værmeldingen, så tøm den for vann å ta den inn. En grunn til at 95% av reklamasjoner på disse kommer på vårparten. :lol: Fortsett med Kärcher du, mye bra utstyr til de og veldig grei å ha med å gjør. :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, MGunders skrev:

Vannmengden er det viktige. Er Varmtvannsvasker uaktuelt? Ville ha vurdert det om du har plass og mulighet til det. Har selv god erfaring fra Kärcher som merke hvertfall. Både jeg og fattern har Kärcher. 

Tror både K5 og K7 er tilstrekkelig når det gjelder vannmengde. Men varmtvannsvasker er vel svære greier og kostbare..

Tenker etterhvert når vi har garasje så blir det noe større :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, papertiger skrev:

Har god erfaring med min Nilfisk E130, nå er det vel E145 det går i. Har dog gjort følgende: kjøpt autodyse for bil (med mer flat stråle), undervognlanse for lett vasking inni hjulbuer og under bilen, og byttet ut 9-meters stiv slange med en skikkelig stålarmert slange som jeg fikk laget til, tror den ble 13 meter 😛  hadde kanskje sjekket ut Stihl, Kränzle, IPC Foma, men Nilfisk og Kärcher er vel absolutt lettest å få tak i reservedeler og tilbehør til, det er jo også verdt litt når de blir noen år gamle.

Det er stortsett Kärcher og Nilfisk å få tak i her oppe, og de er også mest presset på pris. 

Pappa’s Nilfisk er småhaltende og min var defekt etterhvert og de klarte ikke å fikse det. Også er designet litt kjedelig, ser ut som en Biltemaspyler 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Gjør det der full control-greiene noe annet enn å justere trykket? Om det kun er det som skjer ser jeg null hensikt i det.

Er på min andre K5 nå, og er ikke superfornøyd. I tillegg fryser de og sprekker bare det er meldt kaldt vær. Fordelen (og grunnen til at jeg er på min andre) er tilbehøret (som jeg hadde litt av fra før...).

Man må jo ta de inn når det er kaldt :) Hadde Nilfisken inne hele vintern, men det går an å sette de inn med fryseveske på vintern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Marius2002 skrev:

Gjør ikke annet enn enklere justering av trykket og at på den Premium med trommel så har du kun 1 dyse og forholde deg til, som har alt i én. Fordelen er egentlig den høyfleksible slangen, men denne kan man bytte til om man ikke har. Er som dag og natt. Fryser gjør nok alle typer om gradestokken synker. Derfor MÅ man ta vaskeren inn i varmen. Det holder ikke med en garasjebod(med mindre den er oppvarmet). Med en gang man kan se antydninger til nattefrost på værmeldingen, så tøm den for vann å ta den inn. En grunn til at 95% av reklamasjoner på disse kommer på vårparten. :lol: Fortsett med Kärcher du, mye bra utstyr til de og veldig grei å ha med å gjør. :)

 

Fant en K7 Premium Full Control til en meget fin pris, så jeg tror kanskje det blir det. Hvis ikke det blir for lang leveringstid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gorg skrev:

Tror både K5 og K7 er tilstrekkelig når det gjelder vannmengde. Men varmtvannsvasker er vel svære greier og kostbare..

Tenker etterhvert når vi har garasje så blir det noe større :) 

Begge gir greit nok med vann ja. Kostbart og en god del større med varmtvann, men også laget for mer bruk så da klarer man ikke å slite ut det til hjemmebruk. 

Jeg trodde du hadde garasje, men så lenge du ikke har det så hadde jeg satset på noe som er enkelt og pakke ut/inn og flytte inn i varmen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MGunders skrev:

Begge gir greit nok med vann ja. Kostbart og en god del større med varmtvann, men også laget for mer bruk så da klarer man ikke å slite ut det til hjemmebruk. 

Jeg trodde du hadde garasje, men så lenge du ikke har det så hadde jeg satset på noe som er enkelt og pakke ut/inn og flytte inn i varmen 

Nei har ikke det enda. Men har varmtvannsuttak 😃

Så kan i praksis bruke den som varmtvannsspyler når fruen er borte 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Gorg skrev:

Nei har ikke det enda. Men har varmtvannsuttak 😃

Så kan i praksis bruke den som varmtvannsspyler når fruen er borte 😌

Kostet på meg varmtvannsuttak selv 😊

Utrolig kjekk investering ! Motorvask er jo nå en ren moro 👍 Har ikke forsøkt med lunkent vann på Nilfisk’n enda men det tåler den vel kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Kostet på meg varmtvannsuttak selv 😊

Utrolig kjekk investering ! Motorvask er jo nå en ren moro 👍 Har ikke forsøkt med lunkent vann på Nilfisk’n enda men det tåler den vel kanskje

Ja det er herlig! Slipper å fylle vaskebøtta inne også 😃

Kan til og med fylle bassenget til ungene ute med varmtvann 👍🏻

Sjekket specs på noen av vaskerne, K7 og en Nilfisk 150 hadde maks tilførselstemperatur på 60 grader. Så må vel frem med et termometer å teste snart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...