Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

Anbefaler å teste ut Turtle Wax Prewash-T istedenfor Prickbort. Jeg har brukt Prickbort lenge og trodde jeg var frelst helt til jeg prøvde TW Prewash-T. Den synes i hvertfall jeg er mer effektiv. Denne er også i mer "gel"-form, slik at om du lar den stå i 15 min mens du spiser middag, så tørker den ikke ut eller skader lakken. Anbefales.
http://www.seab.se/varumärken/turtle-wax/exteriör/lack/avfettning/turtle-wax-prewash-t-1l
Prismessig ligger den vel på det samme som Prickbort. Samme på felgene, TW Redline. Det er for meg det samme som P21S og like effektivt(samme lukt, er det samme stoff?), men en del billigere :) 
http://www.seab.se/varumärken/turtle-wax/exteriör/fälg/turtle-wax-redline-wheel-cleaner-500ml-1

Hmm, må kanskje prøve ut prewashen ettersom jeg er tom for 5-literen med Prickbort nå. Etter at jeg begynte å sette inn felgene med Autobahn har jeg ikke hatt behov for å bruke felgrens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

Hmm, må kanskje prøve ut prewashen ettersom jeg er tom for 5-literen med Prickbort nå. Etter at jeg begynte å sette inn felgene med Autobahn har jeg ikke hatt behov for å bruke felgrens. :)

Prøv den. Jeg lover deg. Er du misfornøyd skal jeg Vippse deg 30,- til en pils på butikken som plaster på såret. :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Skal ta deg på ordet! Si 40, så holder det kanskje til en øl på Gulating 😁

Den er grei, haha! :D

Siden Prewash-T er gel-ish, så renner ikke skiten av slik som på Prickbort. Så ikke bli lurt å tro det er dårlig produkt fordi at det ikke renner av før du spyler. Jeg bruker den kun av og til, da det ikke er behov for avfetting for hver vask :) Jeg prøver ellers og plukke opp tips til vask og slik fra dere. Og @Gorg har her vist meg noe jeg aldri har hørt om, Carbon coating. Etter tips fra deg tidligere skal jeg prøve Autobahn etterhvert. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.10.2017 at 23.33, Marius2002 skrev:

Den er grei, haha! :D

Siden Prewash-T er gel-ish, så renner ikke skiten av slik som på Prickbort. Så ikke bli lurt å tro det er dårlig produkt fordi at det ikke renner av før du spyler. Jeg bruker den kun av og til, da det ikke er behov for avfetting for hver vask :) Jeg prøver ellers og plukke opp tips til vask og slik fra dere. Og @Gorg har her vist meg noe jeg aldri har hørt om, Carbon coating. Etter tips fra deg tidligere skal jeg prøve Autobahn etterhvert. :) 

Skal teste det ut neste sesong 👌🏻 Takk for tips 😃

Min bror hadde lagt Carbon Collective på sin F80, og det var sykt hvor vannet prellet av! Fikk det så i bursdagsgave men ikke fått brukt det før nå. Spørs om ikke det blir coating neste gang også 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gorg skrev:

Skal teste det ut neste sesong 👌🏻 Takk for tips 😃

Min bror hadde lagt Carbon Collective på sin F80, og det var sykt hvor vannet prellet av! Fikk det så i bursdagsgave men ikke fått brukt det før nå. Spørs om ikke det blir coating neste gang også 🤔

Ble strøkent det her! :)

Kan bekrefte at det funker som bare det.  La det i fjor sommer og det er fortsatt beskyttelse :).  Dog topper jeg jevnlig med Carpro Hydr02 eller Gyeon Wetcoat (annen hver måned eller noe sånt) for å få ordentlig vannskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, gregus skrev:

Ble strøkent det her! :)

Kan bekrefte at det funker som bare det.  La det i fjor sommer og det er fortsatt beskyttelse :).  Dog topper jeg jevnlig med Carpro Hydr02 eller Gyeon Wetcoat (annen hver måned eller noe sånt) for å få ordentlig vannskrekk.

Takk bror :D 

Tror vi må handle litt Hydr02 når jeg besøker hovedstaden! Prøvd Wetcoat, men ikke fornøyd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gorg skrev:

Takk bror :D 

Tror vi må handle litt Hydr02 når jeg besøker hovedstaden! Prøvd Wetcoat, men ikke fornøyd.. 

Wetcoat og HydrO2 tror jeg er mest egnet på coatinger, så test gjerne wetcoat på nytt om noen måneder :)   BilXtra har forresten HydrO2, de solgte på Oslo Motor Show-standen til kjempepris, så jeg hamstret noen flasker ferdigblandet.

For å toppe en vokset bil er det andre produkter som er bedre, eksempelvis SW Lotos Speed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, gregus skrev:

Wetcoat og HydrO2 tror jeg er mest egnet på coatinger, så test gjerne wetcoat på nytt om noen måneder :)   BilXtra har forresten HydrO2, de solgte på Oslo Motor Show-standen til kjempepris, så jeg hamstret noen flasker ferdigblandet.

For å toppe en vokset bil er det andre produkter som er bedre, eksempelvis SW Lotos Speed.

Kan forklare resultatet.. 

Lotus har jeg ei svær flaske med 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gregus skrev:

Wetcoat og HydrO2 tror jeg er mest egnet på coatinger, så test gjerne wetcoat på nytt om noen måneder :)   BilXtra har forresten HydrO2, de solgte på Oslo Motor Show-standen til kjempepris, så jeg hamstret noen flasker ferdigblandet.

For å toppe en vokset bil er det andre produkter som er bedre, eksempelvis SW Lotos Speed.

HydrO2 har jeg brukt flere ganger på vokset bilen med stor suksess. Og på biler som har null behandling og de holdt fint i 2-3mnd. :)

Nydelig arbeid @Gorg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt bilen i over et halvt år og har noen tanker og erfaringer så langt

- Interiøret er klassisk og blir ikke lei det, fine kontraster men ikke like unikt som i gammelbilen

- Beinplassen er sykt bra, så bra at jeg kan ta bak førerstolen for å ta bilde av cockpiten uten at beina og skoene kommer med! 

- Girkassa er silkesmooth og rask som bare det

- Elektrisk bakluke er herlig, det må jeg ha på neste bil!

- Det er rattvarme også

- Navien kan ikke være særlig bedre

- Litt irriterende knirkelyder i dashbordet..

- Mangler oppbevaring på venstre side av rattet

- Runflat skal jeg ikke ha mer.. Vinterdekkene er så mye bedre å kjøre med

- Neste bil skal være lavere 🙄

53E201C5-8147-4877-8B91-6147ACBF7861.jpeg

0F1E359D-15D1-4281-ABFE-1C0835A7C18C.jpeg

D229ED85-A714-44AF-9767-DC5FCB1AA2A6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du legger inn slike tanker. Har lest tråden din før, men husker ikke om du har adaptivt understell på din?

Har også tenkt litt tanken på GT men har bare prøvd standard understell og det synes jeg ble alt for mykt. Så Gran coupe har jeg litt mer tro på for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mslello skrev:

Artig at du legger inn slike tanker. Har lest tråden din før, men husker ikke om du har adaptivt understell på din?

Har også tenkt litt tanken på GT men har bare prøvd standard understell og det synes jeg ble alt for mykt. Så Gran coupe har jeg litt mer tro på for min egen del.

Ja nei, adaptivt understell er en av de tingene som ikke er på utstyrslista.. 

Skulle gjerne hatt det, ihvertfall msport fjærer.

Hadde vi ikke trengt den ekstra plassen så hadde GC funket veldig bra. Linjene er jo litt finere på den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...