Gå til innhold

Delte Work-felger, fornye boltene/skruene?


RCmannen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som har peiling på hvordan man enkelt kan få tilbake glansen på 160stk gullfargede skruer som har noe irr/korrosjon osv? Utenom å avfette/vaske/polere/ gnikke og gni på hver eneste én?

Noe deilig lake jeg kan legge de i f.eks? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nye fra felgenfuchs, tunershop, SRR hardware o.l.

Er jo bare ett tynt belegg, er dem irra eller korrodert slik du sier så er jo det komt igjennom coatinga og inn på stålet. Er dyrere å få dem gullbelagt igjen enn å bare kjøpe nye.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. mulig de ikke er korrodert men bare misfarget/møkkete? 🤔 kommer fra felger som ikke har vært vasket på en stund.. 

Tenker jeg prøver å bade de i noe avfetting osv bare i tilfelle det skulle funke før jeg bestiller nye.. koster vel en del for nye også tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan de ser ut vet ivertfall ikke jeg når du ikke legger ut bilde. :) men slik jeg bruker å gjøre der ting er reddbare er å sette hver bort i chucken på hånddrill med gjengene og så ei fille med meguiars all metal polish. Setter bare på en film og så går det egentlig av seg selv.

Bruker SRR selv og er fornøyd med kvaliteten, blir litt over en tusenlapp sendt til Norge. Synest ikke det er avskrekkende. ( så langt har de skrevet kostnaden til 30 gbp slik det ikke blir toll heller, uten at jeg har spurt om det :) )

https://www.srrhardware.com/collections/steel-bolts-m7-32mm/products/gold-m7-32mm

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hsd skrev:

Hvordan de ser ut vet ivertfall ikke jeg når du ikke legger ut bilde. :) men slik jeg bruker å gjøre der ting er reddbare er å sette hver bort i chucken på hånddrill med gjengene og så ei fille med meguiars all metal polish. Setter bare på en film og så går det egentlig av seg selv.

Bruker SRR selv og er fornøyd med kvaliteten, blir litt over en tusenlapp sendt til Norge. Synest ikke det er avskrekkende. ( så langt har de skrevet kostnaden til 30 gbp slik det ikke blir toll heller, uten at jeg har spurt om det :) )

https://www.srrhardware.com/collections/steel-bolts-m7-32mm/products/gold-m7-32mm

 

Får dessverre ikke lasta opp noe bilde da jeg ikke har felgene for hånden før til helga igjen. 

 

Men det var ingen dårlig idé! Skal prøve å få til noe lignende.  Så får jeg evt bestille meg nye hvis de ikke er til å redde.

Takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Badet de i en herlig blanding av Selaclean og Prickbort avfetting, wd40, grønnsåpe og en dæsj messingrens bare for å prøve. Blitt hakket bedre etter et par dager, skal la det ligge noen dager til, så får jeg se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...