Gå til innhold

Brev fra BMW Norge om mulig skifte av hardyskive


Eyvmika
 Share

Anbefalte innlegg

"I forbindelse med BMW sine løpende kvalitetsanalyser har vi avdekket at et knuteledd (hardyskive) på mellomakselen kan være defekt. ....Denne utbedringen er selvfølgelig kostnadsfri for deg"

Hva slags del er dette egentlig? Mye skruing for å sjekke om den er defekt (F10 530xd)?

:?

 

Eyvm

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardykoblingen er en stor gummi "disc" som sitter på mellomakslingen.(ca. Midt under bilen) Denne skal dempe vibrasjoner. Om du kjenner at bilen rister under pådrag er dette typisk hardykobling :-) jeg er ingen mekaniker men det skal stemme sånn ca.

Endret av PenguiN-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for lynraske svar! :shock: :-D

 

Har ulyder (takka-takka-takka) når jeg spinner på snø ved godt rattutslag, men kjenner ikke noe vibrasjoner under pådrag, så da holder den sikkert til kommende påsketur! Får dra å sjekke få sjekket dette etter påske :? 

Takka-takka lyden er vel "bare" endelagrene fremme som er slitte? Har fått tilbud på å bytte disse til den nette sum av 20k så jeg har utsatt dette... Bilen har gått 60k, er ikke det litt tidlig da å må bytte disse lagerene?

 

Eyvm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Vet dere om det har noe å si hvilken årsmodell det er? Vi kjøpte en 2013 mod f11 for en uke siden og merket på veien hjem at den vibrerer i over 70/80 km/t. Ettersom selgeren ikke er interressert i å heve kjøpet må vi forsøke å finne ut av hva som feiler den. Bilsalongen visste ikke hva det kunne være, så må bare begynne et sted... vi tenker å begynne med hardy koblingen, men lurer på om vi kan få det dekt av BMW Norge hvis det er en fabrikkfeil på bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider