Gå til innhold

Utvendig dab antenne?


takoon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på om jeg må montere utvendig dab antenne på en serie 1 da den har varmetråder i frontrute og bakrute samt mangel av sideruter utenom i dørene?

Forslag på plassering eller hvilke typer utvendig antenne jeg skal velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell 1serie er det? Første eller andre generasjon? Er det første har den vel antennepisk på taket. Den kan nok byttes med en som også har DAB+ mottak.

https://bilradiospes.no/produkter/dab-fm-aktiv-takantenne

 

Evt så finnes det jo slike som de gamle GSM-antennene. Ikke videre pent da men...

https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/montering-tilbehor/antenner/glassantenne/dab-vindusantenne-m-utvendig-pisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, takoon skrev:

Har 2 varmetrådbrytere,den ene har et typisk bakrute tegn og den andre typisk frontrute tegn så jeg tror det er det ja. Er det uvanlig med varmetråder i frontruta altså?

Kan du legge ut bilde av knappen du refererer til? Har heller aldri hørt om dette på en 1-serie før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knappen er vel for duggfjerning av frontrute. Varmeapparatet går på max og blåser opp på frontruta. Trykk på knappen og se hva som skjer.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!! At jeg ikke tenkte på antidugg funksjon. Aldri brukt knappen når jeg tenker meg da jeg trodde det var til varmetråder i frontruta:-D

Da lurer jeg på en annen ting. For å montere antennen som krever jording,trenger en å ta av batterikablene og vente en times tid for å ta av dekslet på A stolpen da det er en airbag der.? Har vært borti lignende sekvens på ratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

er det vanlig at dekslet på A stolpen sitter så godt fast at faren for å ødelegge det er faretruende stor?😜 Antar at en skal trekke det rett ut og at festet er ca.under "airbag" merket eller?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...