Gå til innhold

Kode E70 X5, mulig med K+DCAN?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Har fungerende ISTA+ (ISTA/D) med K+DCAN USB interface på Windows 10, men måtte skifte en av (de sinnsvakt dyre) demperne, og fant etterpå ut at demperen må kodes til bilen. Får beskjed i ISTA+ at det ikke kan gjøres der, og må gjøres med ISTA/P. Jeg har forsåvidt fått tak i ISTA/P, men såvidt jeg kan finne ut på nett så kan det ikke kodes med K+DCAN, man må ha ICOM A-adapter? Eller at det iallfall ikke er helt stødig via ICOM-emulator...

Noen som har noe mer info her?

Hva er enkleste løsning for å gjøre en slik koding med det jeg har? Kan det gjøres med NCSExpert og K+DCAN interfacet?

Eventuelt noen som kan utføre det i Rogaland? Skulle hatt det gjort så raskt som mulig. Betaling er såklart OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som koder med NCS expert?

Har INPA og NCS oppe og går nå, og har forsåvidt funnet ut litt hvordan det henger sammen, men når jeg leser av EDCS_VL (demperen venstre foran) så får jeg opp at den er SG-codiert Nein, mens de tre andre har Ja. Så jeg antar at det er "SG-codierung" som må til, og da er spørsmålet om det er dette man gjør med NCS når man setter diverse options, eller om SG-koding er noe annet?

Bavaria har sagt de kan ta det, men det jeg ikke skjønner helt er at da tar det alt fra to til fire timer og de sier at hele bilen må oppdateres samtidig. Det virker i så fall ikke å være det samme som gjøres med NCS, for der endrer man vel bare settings? Men er det SG-koding? Forstår det som at SG-codiert er steuergeräte codiert, og med min herlige tysk så blir det til styreenhetskoding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW merkeverksted bruker ISTA/P for programmering/koding av biler med "E" chassis. I dette programmet er man låst til at alle styreenheter må ha nyesteprogramvare før man kan utføre koding.

2-4 timer virker om ganske normalt tidsforbruk på denne typen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så alt jeg trenger er altså å sette de samme settingene som de andre demperne på denne nye?

Antar at Bavaria har tenkt å flashe alt først, og så kode, mens jeg kan slippe unna med å kun kode styreenheten på demperen?

Noen som har peiling på hvor jeg finner demperne i NCS? Styremodulen skal hete EDCSVL, men finner den ikke i lista etter å ha valgt E70, CAS og Process ECU. I ISTA+ kartet ligger de fire demperne som undermoduler til VDM, men fikk ikke ut noe som virker å være relatert til demperne når jeg leste ut settingene på VDM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...