Gå til innhold

DAB "No Signal" på BMW E82


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sjekket stort det det meste som er å sjekke på Google og forumet, men finner ikke noe svar. Jeg har nylig kjøpt 2010 BMW E82 M Performance-utagave (Tenker å opprette en egen tråd for bilen for de som er interessert). Den kommer med S654 (DAB tuner). Problemet er bare at når jeg går inn på DAB vises det ingen verdens ting. Kun "No signal" uansett hva jeg velger. Selgeren mente at det var noe relatert til at den var tunet opp mot Tyskland, og at en ny modul hos BMW kunne fikse dette. Finner det litt undringsverdig at den ikke er stilt til Norge når bilen er norsksolgt :?.

Har lest noen lignende saker om "No signal" hvor det er beskrevet at det kan løses med koding. Noen som har vet noe om dette?

Setter pris på all tilbakemelding og kan poste bilder dersom det er ønskelig. (Btw det er CCC-navi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du har DAB, og ikke DAB+. DAB (uten pluss) blir stengt ned sammen med FM-nettet. DAB+ kom først på 2011-modellene.

Er du sikker på du har CCC? Denne ble ikke levert i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, awt skrev:

Det er fordi du har DAB, og ikke DAB+. DAB (uten pluss) blir stengt ned sammen med FM-nettet.

Det gir mening. Men burde vel vært NOE framfor "No Signal" før FM legges ned? Har tross alt tilgang til FM-stasjoner akkurat nå. Tidligere eier hadde heller hatt DAB fungerende.

Men ettersom DAB også legges ned med FM er det vel ingen vits å bruke energi på å få det til å fungere.

 

45 minutter siden, awt skrev:

Er du sikker på du har CCC? Denne ble ikke levert i 2010.

Er dessverre sikker på at det er CCC, ja. :-(photo1491076235280.thumb.jpg.dfb23ce3c0142e563e6a649ed8cc3b92.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være ettermontert? En 2010-modell har fast skjerm, og ikke flip-up skjerm. Det samme har forøvrig en 2009-modell også, så at du har det systemet du har rimer ikke i det hele tatt. Om det er tilfelle kan det også hende at du rett og slett ikke har DAB-tuner.

Har du sjekket bilens utstyrsliste? Hadde vært interessant å sett den.

Uansett, så er det i det minste veldig lett å få DAB+ på det systemet du har, da det støtter ekstern DAB-modul og du kan montere en uoriginal som støtter DAB+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, awt skrev:

En 2010-modell har fast skjerm, og ikke flip-up skjerm. Det samme har forøvrig en 2009-modell også, så at du har det systemet du har rimer ikke i det hele tatt.

Definitivt enig. Hatt en 09' E92 før og denne kom med CIC, så forventet nesten at en 2010 E82 også burde kommet med det. Men slik er det tydeligvis ikke. Både CCC og flip-up skjerm her altså.

12 minutter siden, awt skrev:

Kan det være ettermontert?

12 minutter siden, awt skrev:

Har du sjekket bilens utstyrsliste? Hadde vært interessant å sett den.

Er nok ikke ettermontert da både navi og dab er en del av utstyrslisten.

S609 Navigation system Professional
S654 DAB tuner

Endret av uzzae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er sikker på det er en 2010-modell?

Synes dette var veldig merkelig, om dette er tilfelle og alt stemmer har du rett og slett en unik bil, men dessverre ikke på den positive måten. Denne bilen skulle uten tvil hatt CIC, da dette ble levert fra og med 2009-modellene som det gjorde på e92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

Og du er sikker på det er en 2010-modell?

Synes dette var veldig merkelig, om dette er tilfelle og alt stemmer har du rett og slett en unik bil,

Er også helt sikker på at det er 2010 også, ja. Bilen er unik på en rekke andre områder også, så CCC overlever jeg fint med :-)

Tenker å opprette en tråd her på forumet hvor jeg poster litt om bilen etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...