Gå til innhold

Noen som vet om dette går gjennom EU kontroll?


Desko-K
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, HMW skrev:

Mer feil.. Verkstedet må registrere umiddelbart. De har ingen valg.

OK, her har vi en vinkelskriver som er i utakt med den virkelige verden. Slik fungerer det nemlig ikke alltid i praksis, så det er du som tar feil. ;) Historier om feilaktig avskilting på grunn av manglende PKK er nærmest en årlig foreteelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Basse Lusk skrev:

OK, her har vi en vinkelskriver som er i utakt med den virkelige verden. Slik fungerer det nemlig ikke alltid i praksis, så det er du som tar feil. ;) Historier om feilaktig avskilting på grunn av manglende PKK er nærmest en årlig foreteelse.

 

Tror du må oppdatere deg på hvilke fremskritt som er gjort. Verden går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den linkede artikkelen refererer en historie fra i fjor. Vi får vel en i år også ganske snart. Verden går videre, nye systemer utvikles, men menneskers evne til å begå feil består.

Kunden kommer for å hente bilen like etter stengetid, den ansvarlige har gått, kunden får utlevert bilen uten at kontrollseddelen er sendt inn. Det har skjedd før, og kommer til å skje igjen og igjen. Først når roboter har tatt over hele PKK er den menneskelige feilkilden eliminert. Men nye blir introdusert. Enhver som har tatt steget fra skrivemaskin til datamaskin har opplevd at heller ikke data er uten feil. Selv om kontrollseddelen er sendt inn og bekreftet, kan det skje en feil i systemet. En slik situasjon har også faktisk skjedd.

Verden er ikke perfekt, selv om systemet ser idiotsikkert ut i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Vel, den linkede artikkelen refererer en historie fra i fjor. Vi får vel en i år også ganske snart. Verden går videre, nye systemer utvikles, men menneskers evne til å begå feil består.

Kunden kommer for å hente bilen like etter stengetid, den ansvarlige har gått, kunden får utlevert bilen uten at kontrollseddelen er sendt inn. Det har skjedd før, og kommer til å skje igjen og igjen. Først når roboter har tatt over hele PKK er den menneskelige feilkilden eliminert. Men nye blir introdusert. Enhver som har tatt steget fra skrivemaskin til datamaskin har opplevd at heller ikke data er uten feil. Selv om kontrollseddelen er sendt inn og bekreftet, kan det skje en feil i systemet. En slik situasjon har også faktisk skjedd.

Verden er ikke perfekt, selv om systemet ser idiotsikkert ut i teorien.

Jeg lurer på om du har lest artikkelen du linket til. Hvis du har gjort det så kan noen andre lese den for deg for å så fortelle deg om grunnen til avskilting var PKK eller ei.

 

Dersom du ikke har noen rundt deg så setter jeg en knapp på at svaret er forsikringsselskapet.

 

"– Kristensen mener Gjensidige bør hente ut skiltene og bilen ettersom det er selskapet som har gjort en feil her?"

 

Du har rett i at feil oppstår, men det er unntaket og ikke regelen. Feil i forhold til PKK ser vi nok lite av ettersom systemet er rigid nå, noe som er bra for både bruker og verksted. Påstanden i din siste post er feil, kunden får ikke bilen uten at informasjon er oversendt. Hvis så tilfelle kan verkstedet miste muligheten til å utføre PKK, noe de er lite interessert i. Om de likevel gjør det vil den feilen måtte følges av en ny... lite sannsynlig.

 

Foreslår å legge denne død, du må gjerne føle du vant dersom det gir deg noe. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne vært med på å legge saken død om du ikke hadde feilrepresentert så til de grader. For denne setningen forteller at det manglet både godkjent PKK og forsikring: "Mandag begynte Harry å ringe rundt for å sjekke hva som var feil med EU-godkjenningen og forsikringen hans." PKK ble avklart med en rask telefon, mens rot hos forsikringsselskapet som tok dagesvis å oppklare, førte til at bilen ble tauet bort. Men jeg skal ikke hovere over dine leseferdigheter, som du gjør, for jeg ser at det også er mulig å forstå artikkelen slik du har gjort.

Selvsagt er det unntak at feil oppstår, for det aller meste går ting på skinner. Ingen har vel hevdet noe annet? Poenget var at dersom du er sent ute og allerede har fått begjæring om avskilting, så kan det være lurt å ta med seg kontrollseddelen noen dager i etterkant, nettopp for å unngå å bli fanget av slike unntaksvise feil. Det vil ikke alltid hjelpe det heller, hvis man møter en vrang regelrytter. Men la nå oss som er føre var oppbevare kontrollseddelen i bilen, så kan dere andre som er etter snar fortsette å stole blindt på systemets ufeilbarlighet. ;)

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Jeg kunne vært med på å legge saken død om du ikke hadde feilrepresentert så til de grader. For denne setningen forteller at det manglet både godkjent PKK og forsikring: "Mandag begynte Harry å ringe rundt for å sjekke hva som var feil med EU-godkjenningen og forsikringen hans." PKK ble avklart med en rask telefon, mens rot hos forsikringsselskapet som tok dagesvis å oppklare, førte til at bilen ble tauet bort. Men jeg skal ikke hovere over dine leseferdigheter, som du gjør, for jeg ser at det også er mulig å forstå artikkelen slik du har gjort.

Selvsagt er det unntak at feil oppstår, for det aller meste går ting på skinner. Ingen har vel hevdet noe annet? Poenget var at dersom du er sent ute og allerede har fått begjæring om avskilting, så kan det være lurt å ta med seg kontrollseddelen noen dager i etterkant, nettopp for å unngå å bli fanget av slike unntaksvise feil. Det vil ikke alltid hjelpe det heller, hvis man møter en vrang regelrytter. Men la nå oss som er føre var oppbevare kontrollseddelen i bilen, så kan dere andre som er etter snar fortsette å stole blindt på systemets ufeilbarlighet. ;)

Forstår ikke hva du ikke får med deg i artikkelen... Det var aldri problem med PKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du oddsen er for at begge deler var feil utført på samme bil.. 

 

Det er og en grunn til at forsikringsselskapet gjorde opp alle kostnadene i saken. 

 

Du kommer bort fra poenget her. 

 

PKK rapporten blir sendt igjennom før du får lov til å hente bilen. Eneste sted feil kan ligge da er feil Regnr på kontrollen. 

1. Det burde du sjekke selv når du henter bil. 

2. Oddsen for at det skjer er minimal ettersom et tall eller bokstav feil vil stort sett gi feil bilmodell. Det skal noe til at ingen merker det 

 

Ta en tlf til trafikkstasjon og hør med dem selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HMW skrev:

2. Oddsen for at det skjer er minimal ettersom et tall eller bokstav feil vil stort sett gi feil bilmodell. Det skal noe til at ingen merker det

Akkurat DET har jeg faktisk vært utsatt for selv i forbindelse med PKK. Maken bil, samme årsmodell, samme farge, levert inn på samme verksted på samme tid, kun ett siffer forskjell i regnr, og jeg fikk utlevert den andres bil. Skulle ikke vært mulig, men selv dette "umulige" kan altså skje. Når det gjelder nesten like regnr på like bilmodeller, så er det ikke så uvanlig, fordi forhandler kan registrere en serie biler samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.4.2017 at 20.08, Basse Lusk skrev:

Akkurat DET har jeg faktisk vært utsatt for selv i forbindelse med PKK. Maken bil, samme årsmodell, samme farge, levert inn på samme verksted på samme tid, kun ett siffer forskjell i regnr, og jeg fikk utlevert den andres bil. Skulle ikke vært mulig, men selv dette "umulige" kan altså skje. Når det gjelder nesten like regnr på like bilmodeller, så er det ikke så uvanlig, fordi forhandler kan registrere en serie biler samtidig.

I så tilfelle hjelper det lite og ha kvitteringen i bilen :-) Kanskje litt lengre årer å ro med hvis man skulle bli stoppa.

______

Siden varsellampene uler automatisk når man passerer en i uniform med kamera tenkte jeg kanskje prøveskilter kunne være en ide, men det får man derimot ikke med mindre skiltene ligger hos vegvesenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2017 at 17.33, HMW skrev:

2. Oddsen for at det skjer er minimal ettersom et tall eller bokstav feil vil stort sett gi feil bilmodell. Det skal noe til at ingen merker det 

En jeg kjenner opplevde noe liknende for noen år siden. Fikk en parkeringsbot, men parkeringsvakten hadde skrevet feil regnr. Sjekket opp regnr som stod på bota, det var samme bilmerke, modell, til og med farge :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...