Gå til innhold

S14A som daily?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Komfort er helt på trynet om du har coilovers og 19" 

Bensinforbruk må du rekne med over literen på mila, da det alltid blir litt pådrag :P

Skal en s14a vere en morro bil å eige som ser pen ut vil den automatisk bli dårlig på Komfort og forbruk osv. 

Senk, eksos felger osv. 

Setene feks. Kan kun stilles frem og tilbake og vippe ryggen.. 

Men artige biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en S13, så blir omtrent det samme. 

Synes komforten var fin på H&R fjærer med nye dempere. Bensinforbruket var synnsykt når man lå i 110+ på motorveien, men til daglig var det ikke så ille. Så lenge man ikke trimmer motoren så pleier de å være ganske holdbare, og hvis noe først skulle gå galt, er bilene utrolig lettskrudde. Deletilgangen er grei, ikke på langt nær så god som til BMW, men det er veldig enkelt å få tak i brukte deler. Det er alltid noen som har en delebil stående. Nye deler fra Nissanforhandlere er utrolig dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gabz skrev:

Takk for innspill!

Dyrt da? Er det ikke? 

nja nå vet jeg ikke dagsprisen på dem men du må regne med 2-400k for en evo bil. kan nok få dem bedre specca fra sverige også enn her til lands. Nydelig bil å digg å kjøre året rundt! Min drømmebil da så skal sies jeg er litt partisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er absolutt i vurderingsfasen her. Tenker jeg skal vente til jeg har solgt alle bilene og pengene er klare slik at jeg kan se hva som er på markedet når jeg er klar til å kjøpe. Tenkte bare å etterforske litt på alle mulige alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt original S14 er en helt ok bruksbil, men som Kasper sier - de ruster bra mye ved vinterkjøring. Historisk sett har alltid Datsun/Nissan hatt dette problemet.  Pr dags dato er S14 en sjelden fugl i trafikken, og det gjør den kul. En av de peneste bilene fra 90-tallet uten tvil - gøy å ha noe ingen andre har.

E36 M3 er litt kjipere å se på, men i lengden mer bil for pengene med fin lyd, bedre driftssikkerhet og et større miljø/deletilgang. I verste fall kan du jo prute på en ombygd M3 sedan?.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Litt o.t. men er det flere enn meg som åpnet denne tråden for og finne ut hva slags tulling som ville ha en E30 M3 som bruksbil.:-D

hehe ja helt til jeg kom på hvorfor det var en a på slutten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hadde en s14a i veldig bra stand med km på 108000 når eg solgte den. Utrolig artig bil som alltid startet og gikk som den skulle. (ja den ble godt brukt) fin lekebil og helt konge og sladde med. kjørte KW V3 og 18'' med dekkstrekk, stivt og godt men det er jo pga oppsettet. 

Ville prøve barndomsdrømmen og kjøpte en 97' 3,2. selvom 200n var gøy bil, kan ikke disse 2 sammenlignes. Føles ut som en MYE dyrere og nyere bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...