Gå til innhold

Fabrikasjonsdato / VIN vs. MY


StrungOut
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har googlet, og søkt i dette forumet, men finner ikke svaret; Noen som vet hva som gjelder mht. fabrikasjonsdato / VIN vs. modellår på BMW? Vi kan ta utgangspunkt i at bilen er ferdigstilt tidlig oktober 2014.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det uten tvil en 2015-modell.

Tidligere var det så enkelt at alle biler produsert i september og utover fikk neste år som modellår, men slik er det ikke lengre. Nå blir neste års modell i enkelte tilfeller produsert så tidlig som mai-juni på enkelte modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On 9.4.2017 at 10.54, awt skrev:

Da er det uten tvil en 2015-modell.

Tidligere var det så enkelt at alle biler produsert i september og utover fikk neste år som modellår, men slik er det ikke lengre. Nå blir neste års modell i enkelte tilfeller produsert så tidlig som mai-juni på enkelte modeller.

Finners det noe modellvis oversikt over dette fra år til år? Har bl.a. sett på F11 produsert mai/juni -12 som selger hevder er -13-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett etter det samme selv (og prøvde også å lage en tråd vedr. dette), men har enda tilgode å finne en skikkelig oversikt.

Hva som er tilfellet med den aktuelle F11-en vet jeg ikke, men f.eks. 330e ble produsert fra mai/juni (og hadde samme årsmodell), samme med X4 som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...