Gå til innhold

Noen diesel eksperter? Problemer på 136hk


kriss66
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt litt små problemer med min E39 nå bilen er en 2001 modell 2 literen på 136 hesteren. 

 

Det begynte med at den var litt tungstartet, å det har bare blitt verre! Vi trodde fost at det muligens var diesel som rant tilbake. Får ikke opp noen feilkoder heller utenom gløderele. Men dette gløderele har vært gåent i 2 år ca. Så jeg ute lukker det. 

 

Prproblemene er slik at står den over natten går det 10 sekunder før den starter, er den kjørt et stykke å slåss av og på igjen etter 20 min. Er den treigstartet. Snakk om opp i 5 sekunder. 

 

Var hos en bekjent en igår, som mente det var indrelekasje på en dyse. Hva tror dere? Evt hatt samme problem? 

IMG_2257.MOV

Endret av kriss66
Glemte å legge til video.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt vært nevnt indre lekkasje når det er slike problemer.

Men denne motoren har jo ikke cr så det har vært litt usikkert om det faktisk e det som e problemet.  Ellers har jeg ikke noe tips.

Men som sagt. Symptomene er lik for de med cr og høy indre lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Otis skrev:

Det var absolutt vært nevnt indre lekkasje når det er slike problemer.

Men denne motoren har jo ikke cr så det har vært litt usikkert om det faktisk e det som e problemet.  Ellers har jeg ikke noe tips.

Men som sagt. Symptomene er lik for de med cr og høy indre lekkasje.

Ja, det som er litt dumt med denne motoren. Er ingen måte å sjekke dysene på, men han sa det ikke var noe problem å ta ut en og en å teste. Så da blir det det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først om den har matetrykk fra tanken. Så leser du ut feilkoder og ser om der er noen koder relatert til dieselpumpe, store muligheter for det på disse vp44 pumpene.. 

En lekasje på en dyse vil bare gi fjusk på den sylinderen, da disse dysene ikke er koplet sammen med noen rail som det må bygges opp trykk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 540is skrev:

Sjekk først om den har matetrykk fra tanken. Så leser du ut feilkoder og ser om der er noen koder relatert til dieselpumpe, store muligheter for det på disse vp44 pumpene.. 

En lekasje på en dyse vil bare gi fjusk på den sylinderen, da disse dysene ikke er koplet sammen med noen rail som det må bygges opp trykk i.

Tok diagnose, kommer ingen ting opp om noe diesel pumper, eller generelt noe om det da. Eneste var ladetrykk kontroll. Men det var en gammel feil. Slik jeg forstod det, så gikk motor reint når den hadde indre lekkasjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...