Gå til innhold

Kokt motor - overhale eller bytte?


kjell berit
 Share

Anbefalte innlegg

520n jeg kjøpte i fjor viste seg å være kjørt av dritunger og den har vært så varm at topp og toppakning er skadd, og ekspansjonstanken har eksplodert. 

Det er en 2000 mod E 39 med motorkode M52tub20 

Lønner det seg å overhale denne, eller egner den seg best som dregg nå? Er det andre motorer som passer rett i uten å bytte halve bilen? 

Motoren går og virker ikke så gal som man skulle tro,  men vannspruten står ut av eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på disse motorene har 2.0, 2.5 og 2.8 motorene veldig mye til felles. Jeg hadde ikke brukt penger på å overhale den. Jeg har kanskje en M52TUB28IA motor for salg for 7.500 kr + eventuell frakt. Km.stand skal være 215.000 km, mener jeg å huske at selgeren sa. Startmotor og dynamo mangler. Alle ytre aggregater er like som på din 2 liter. Følger med hjerne uten nøkkel og EWS deler. Men din hjerne kan og brukes på 2.8 motoren, oig den kan ved behov omprogrammeres til oppgradert 528 motor, men ikke noe som jeg utfører.

Motoren befinner seg i Stavanger.Har kontakter med rimelig frakt mellom Stavanger og Osloområdet.

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...