Gå til innhold

Ny (gammel) bil i januar, ikke vært særlig aktiv her


Anbefalte innlegg

Bestemte meg i høst for å selge min gamle 2013 f30 328i med manuell og quaife lsd, til fordel for en E92 M3 med ESS 625-kit som jeg prøvde. En kompis som solgte en for en bekjent av seg, som hadde hatt bilen fra den var ny. Før jeg fikk solgt 328'n forøvrig, kom jeg over denne. En nesten like morsom, men kanskje mer fornuftig og brukandes hverdagsbil enn M3'en ville vært. Jeg ble enig med selger om en fornuftig pris, og da jeg fikk solgt 328'n dro jeg ved første anledning til Stranda for å se på den. Har fått montert litt senk og hjul osv, samt eksos. Nå er bilen helt grym, jeg vurderer bare en liten remap (tar gladelig imot tips, men jeg har sett meg ut en leverandør for dette). Bilen hadde bare gått knappe 80.000 km, noe som er garantert gjennom jevnlige servicer, samt at eieren hadde 2 stk SLR McLaren i garasjen, samt et par Ferrarier og annet snacks, og ikke minst en 2005 elns Porsche Carrera GT (her snakker vi 8-sifret verdi). Tror det blir shadowline og sort foliering av også skjermblinkers samt dørhåndtak i nær fremtid. Specs: 4,4 V8 med to turboer, 408hk og 600nm. 0-100 på 5,0 iflg bokji. Merker at momentbegrensninga på girkassa holder igjen, og er spent på hvordan den vil bli med remap og økte begrensninger her :) Vurderer Quaife LSD også, var veldig fornøyd med det i F30.IMG_6194.JPG.257d2eb67812808b9b2a0059597ba92b.JPG

IMG_6192.JPG

IMG_6193.JPG

IMG_6195.JPG

IMG_6196.JPG

IMG_6197.JPG

IMG_6198.JPG

Endret av Langemann1
Sladding av regnr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kompliment og tips! Jeg har sjekket litt og ser ut til at kassa heter ga8hp70z. Den er visst god for 700 nm og er den samme som finnes i x5 m50d, men den har vel også 740 nm eller noe (ikke sjekket kilden)?

Tror uansett at det skal tåles med en remap da? :) Mer spent på om motoren holder

Endret av Langemann1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel ikke mye å tenke på! 

 

Ess henter ut med etronic 470-490 hk og 680-720 nm. Stod to forskjellige tall oppgitt der. 

Dtuk henter ut 468 hk og 690 nm.

Dette er jo med bokser, og du kan helt sikkert hente mer ut med skikkelig remap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.4.2017 at 18.59, gallay skrev:

Fin bil du har fått deg! :)

Som Gorg skrev lengre opp, på din N63B44O0 henter ess ut 470hk og 720nm.

Jeg har sett på forskjellige varianter, og ESS leverer boks fra Racechip nå. 504 hk og 734 nm er fristende tall, men jeg lurer på hva man faktisk får! En skikkelig remap vil jo øke nm-begrensningen slik at man får mer av effekten ut, men jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gå for ennå. Får en fin deal hos ESS ettersom de ikke har mye erfaring med Racechip og N63 ennå. Fordelen er å kunne ta det ut så det blir som "originalt" igjen uten å åpne hjernen. Noen som har prøvd piggy fra ESS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...