Gå til innhold

Kode vekk EGR E61 spørsmål


e30_joakim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

har en 2009 modell 520d - fikk østfold chiptuning hjem til meg i går for å slette EGR fra software. 

det var for ny oppdatering i software så det gikk ikke med sletting gjennom OBD.

De ønsker å gå gjennom "hjernen" ved å ta den ut. 

 

noen innspill her?

fler som har vært borti det samme ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmere bort EGR med ista? ok.

 

e30_joakim. Du vurderer altså å la et firma du i utgangspunktet er litt skeptisk til om du kan stole på, programmere motorstyringa på bilen din? Dårlig start.

Dersom du har låst ecu (som du kan ha mtp årsmod) må ecu åpnes. Dette har dog lite eller ingenting med produktet å gjøre, det handler bare om å få tilgang til software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TRF,

nja , litt skeptisk til det ... tenker du dårlig start av meg å være litt skeptisk ? :P 

de mente at med ny program oppdatering som det var tatt så lå det spærre gjennom obd å "chippe" eller fjerne EGR på den. 

han la inn ny programvare uten egr , å ta ble det masse feilkoder å den startet ikke ... la tilbake gammel å ta funket alt som vanlig ..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ecuen din "låst" og må fysisk åpnes for å kunne programmere den.

 

Når noen skal gjøre noe med motoren din på bilen din (som jo ofte er en ganske kostbar sak) bør du gå til noen du har full tillit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt til ESS for din del, nærmere mest sannsynlig med tanke på at det var Østfold Chiptuning som kom hjem til deg. Jeg er skeptisk til de fleste av de flyttbare chiptunerne, føler at de Østfold gutta er akkurat på likt stadie der Bilpower er. De mener oftest at de har best programvare når det kommer til hvor mye de kan hente ut, men her er TRF og ESS langt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Østfold chiptuning kom til mitt verksted i går , koblet opp utstyret dems og tok ut hjernen. 

kvittering og garanti på jobben så ingen grunn til å være skeptisk.. men er jo lov å bli det i førsten :) haha 

 

endelig EGR drit borte , forbanna shit. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...