Gå til innhold

Kjøre med hjul (ventil) uten dekktrykksensor på bil med sensorbasert dekktrykkmåling


StrungOut
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å sko bilen min med nye felger til våren. Den har selvsagt sensorbasert dekktrykkmåling..... Noen vil påstå at dette ikke er mer enn en sysselsettingstiltak denne siden av Autobahn, uten at jeg ønsker å gå nærmere inn på denne delen av diskusjonen.

Spørsmål; Er det mulig å kjøre rundt med hjul uten dekktrykksensorer, eller blir man da konfrontert med en uutholdelig feilmelding?

Ser dekkforhandlere skal ha 4K for disse enkle sensorene. Ågerpris.

Erfaringer, tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir deg nok noen kjedelige feilmeldinger hver gang du starter opp. Det skal gå tror jeg å kode dem vekk, men er bedre å kline til med sensorer. Er bilen din fra etter november 2014 er det påbudt også, finner nok aldri ut av det unntatt ved feks EU kontroll da. At noen tar 4k for dem må være ran. Ser flere forhandlere på nett selger dem fra ca kr 2000.- og oppover ferdig programmert og montert. Har også sett originale sensorer til salgs på nett for ca kr 1100.- men da må du få dem montert hos en dekkleverandør/verksted selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte vel ca 2000,- hos Koed hvis eg husker riktig. Det er bedre enn frustrasjonen fra den alarmen hver eneste gang du starter bilem. Kan  programmeres vekk, men er ikke gratis det heller, hvis du ikke har programvare selv. Disse monterer du selvfølgelig lekende lett selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ArneR. skrev:

Betalte vel ca 2000,- hos Koed hvis eg husker riktig. Det er bedre enn frustrasjonen fra den alarmen hver eneste gang du starter bilem. Kan  programmeres vekk, men er ikke gratis det heller, hvis du ikke har programvare selv. Disse monterer du selvfølgelig lekende lett selv.  

Så bra men veldig spent på "lekende lett selv" og hvordan du gjør det?:-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 540is skrev:

Lykke til med hjemmemontasje av sensorer . Jeg vil ikke tro dere har slike ballongdekk som på filmen på deres forholdsvis nye BMW, men lavprofildekk med stive sider og attpåtil runflat?

Jeg antar vi får tilsvarende film etter de har montert :-D

 

 

Endret av HMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine felger hadde det i hvert fall vært totalt uaktuelt å fått disse på plass med dekket montert. 295/25-21 er rimelig stivt, og dekktrykksensorene står også på forskjellige steder på forskjellige felger. På mine sto de nesten helt bak på framfelgene og omtrent på midten på bakdekkene.

IMG_7476.jpg免费上传图片certificity.com

IMG_7477.jpguploadcertificity.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...