Gå til innhold

HJELP! E-46 m3 girkasse og m20 motor i E-30


Kristianandre
 Share

Anbefalte innlegg

hei. driver og monterer en E-46 m3, 6 trinns girkasse i min E-30 med m20B27 motor. jeg har brukt originale motorfester og girkasse fester/travers fra en E-30.

problemet er at jeg får helt feil vinkel på girkassa så jeg får ikke løftet den opp dit jeg skal ha den. er det noen som har monter samme kasse i E-30 tidligere som kan svare meg på hvilke motorfester og girkasse fester jeg må bruke?

takk for svar...

kristian

Endret av Kristianandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort det vanskeligere for deg selv ved å velge girkasse med feil vinkling. Noen modifiserer giroverføringen.

Det du kan vurdere er å bruke en ZF E46 320d 6 trinns kasse. Regner med samme flens som M3 kassen og mener at jeg har målt at lengden er lik. Den har riktig vinkling og passer på M20 motoren. Jeg har liggende en slik kasse med ca 100.000 km, og har og svinghjul og clutch til kassen. Totalpris 8.500 kr. Da kan du selge M3 kassen og komme flere tusen i pluss. 320d kassen er omtrent helt lik utvendig som E90 335i 6 trinns kassen som jeg også har. Men den har annen vinkling og andre utvekslinger. 335i motoren har 306 hk og 400Nm originalt. De trimmes ofte til over 400 hk og mer enn 500 hk, og girkassene er aldri nevnt som en svakhet. ZF har alltid laget sterke kasser.

Da ble det kanskje et annet svar enn du tenkte deg, men er et alternativ.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...