Gå til innhold

325 E46 som sporer bak


Bellen
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E46 facelift som sporer og vingler i bakstillingen. Har hatt bilen på bukk og kiket under uten å finne noe feil. Eu-kontrollen fant heller ingen feil på foringer og oppheng. Foringene for bærearmer som er festet i karosseriet var skiftet for noen år siden, så det er ikke desse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sporer/vingler uansett hvilke dekk som er på.. Både 255 og 205. Antispinn slår inn når jeg akslerer hardt uten at hjulene spinner. Det er noe som må være utslitt eller deffekt, men kan ikke finne ut hva det er.

Endret av Bellen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt diffus den der... Antispinn kan slå ut av en liten dump i veien og spesielt om man er litt hard på gassen, men kan feilen ligge i områdene hvor sensorene sitter kanskje... Tror ikke jeg er den rette til å veilede deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bellen skrev:

Ja, har sjekket det, og det er helt. Vet at det var et problem på pre-face, men min bil er facelift

Hjulstillingskotroll kan kanskje være smart.

Det er et problem på facelift utgaver også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden bærearmsforinger var byttet for noen år siden så kan det ikke være de? Og du unnslipper "subframe disaster" fordi du har facelift? Neppe.

Det er bare å begynne å gå over alt av foringer og kuler _nøye_. At de ikke finner det på EU kontroll overrasker meg ikke det minste.

Dersom alle kuler, foringer og innfestninger er i orden (mao, når det er fikset) trenger du en nøye og riktig gjennomført hjulstillingskontroll, så skal du se den blir som den skal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.4.2017 at 0.24, Bellen skrev:

Antispinn er ikke problemet, den slår jo inn fordi den trur bilen får sleng på grunn av at bilen er helt løs på ræva. Spørsmålet er hvorfor bilen sporer og føles helt løs bak.

Ja, men sensorene (om de er i orden) må jo slå ut på noe som de kan detektere. Spørsmålet du kom med er ganske bredt så da kan du bare forvente brede svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...