Gå til innhold

Olsen Bil-historier


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

On 6.5.2017 at 15.29, jojr skrev:

Jeg har bil som tydeligvis har vært innom Olsen Bil i 2011, den ble avskiltet på biltilsynet i forrige uke. Kjøreforbud på bilen nå. Grunnen er at den har hatt en stor skade venstre side foran. I utgangspunktet skulle venstre rammevange foran ha blitt byttet. Da dette er aluminium er det ikke lov å rette opp slike. Selve delen koster ca 7000 kr men det er mye jobb så BMW anslår reparasjonen til 100.000 kr.  Da sitter man igjen med en E61 som ikke e verdt noe og rest av et billån rett i overkant av 200.000 kr.

Har ikke fått lest saken, men utrolig kjedelig med bedragere som slipper unna.

Har du mulighet til å importere en tilsvarende bil og foreta karosseribytte? Uten å vite for mye om dette, mener jeg å huske at hvis hovedkomponenter brukes fra din "skadete" bil kan karosseribytte foretas. Kanskje får du tak i bil med defekt motor m.m, og kan bruke deler fra din egen bil? Eller har du helt mistet råderetten til din egen bil? Et annet valg er å selge bilen i deler. Uansett kjempesurt å gå på et så stort tap.

Eirik.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eirik Viste skrev:

Har ikke fått lest saken, men utrolig kjedelig med bedragere som slipper unna.

Har du mulighet til å importere en tilsvarende bil og foreta karosseribytte? Uten å vite for mye om dette, mener jeg å huske at hvis hovedkomponenter brukes fra din "skadete" bil kan karosseribytte foretas. Kanskje får du tak i bil med defekt motor m.m, og kan bruke deler fra din egen bil? Eller har du helt mistet råderetten til din egen bil? Et annet valg er å selge bilen i deler. Uansett kjempesurt å gå på et så stort tap.

Eirik.

Ja er nettopp sånn karroseribytte fungerer. Det vanligste er jo å bruke da motor, gir osv fra din bil mens et karroseri fra en annen bil siden din egen kanskje er for

skadet til å rettes opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF oppfordrer jeg alle til å holde seg langt unna, dette er en bilorganisasjon som ikke står på bilistenes side. Advokat hjelpen er en vits, veihjelp tjensten er ubrukelig og de taler ikke bilistenes sak når det kommer til bilpolitiske saker. Hva har egentelig NAF gjort som kommer oss bilentusiaster til gode? Ikke en dritt! NAF er ca like venstrevridde som LO.

Jeg er medlem i Amcar, her har man ubegrenset advokat hjelp, gode rabatter på forsikrig, deler og finansiering og man støtter en organisasjon som faktisk gjør noe for oss bilentusiater (30 års reglen for veteran et ett eksempel). Og nei, man må IKKE ha amerikansk bil for å dra nytte av disse fordelene. Gjelder alle merker, så lenge man er medlem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært NAF-medlem i mange år, og har flere ganger fått veihjelp god hjelp, utover hva jeg har krav på. Sist jeg trengte hjelp ventet jeg under 10 minutter før redningsbilen var på plass. For noen år siden ble jeg hentet av en BMW-entusiast noen mil nord for Førde en fredag ettermiddag, som både hjalp meg å få den eneste passende dynamoen i Førde (som egentlig var solgt til et verksted), ventet utenfor Bilextra mens jeg kjøpte dynamoen, og deretter lånte meg verktøy slik at jeg selv kunne skifte den og kjøre hjem. Den politiske delen av NAF er en helt annen sak, og bladet Motor har nylig gått fra temmelig dårlig til helt elendig. Nå er det kun et blad for folk totalt uten interesse og kunnskap om bil.

Tilbake til saken så er det utrolig at det har vært mulig å drive en forretning på den måten, og som i mange andre saker overrasker det meg at de ikke skjønte at det kom til å rakne en dag. Uansett stor sympati med alle som går på et stort tap på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i markedet for ca 1,5 år siden for X3, var jeg innom en bruktbilforhandler i Kristiansand og kikket på en slik bil tilsalgs. Selgeren var på alle måter hyggelig og profesjonell, men jeg reagerte på en liten setning; "Vi driver ikke slik som Olsen Bil i Grimstad". Jeg stusset fordi han brøt en kardinalregel, snakk aldri stygt om dine konkurrenter og tok det ikke så veldig alvorlig. Men jeg ser jo ettertiden at dette var en advarsel man skulle tatt svært seriøst. Imidlertid endte jeg opp med å handle i Sandnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, WolfM skrev:

Da jeg var i markedet for ca 1,5 år siden for X3, var jeg innom en bruktbilforhandler i Kristiansand og kikket på en slik bil tilsalgs. Selgeren var på alle måter hyggelig og profesjonell, men jeg reagerte på en liten setning; "Vi driver ikke slik som Olsen Bil i Grimstad". Jeg stusset fordi han brøt en kardinalregel, snakk aldri stygt om dine konkurrenter og tok det ikke så veldig alvorlig. Men jeg ser jo ettertiden at dette var en advarsel man skulle tatt svært seriøst. Imidlertid endte jeg opp med å handle i Sandnes.

Det var ikke tilfeldigvis hos SK Autoimport du hørte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Har du dårlige erfaringer med de? Har ved flere anledninger hold på å kjøpe bil hos de.

Nei absolutt ikke. Jeg kan ikke annet enn å anbefale SK Autoimport, kjøpte en E90 325d der for mange år siden. Jeg bare lurte på om det var av dem han hadde hørt det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.5.2017 at 11.59, Eirik Viste skrev:

Har ikke fått lest saken, men utrolig kjedelig med bedragere som slipper unna.

Har du mulighet til å importere en tilsvarende bil og foreta karosseribytte? Uten å vite for mye om dette, mener jeg å huske at hvis hovedkomponenter brukes fra din "skadete" bil kan karosseribytte foretas. Kanskje får du tak i bil med defekt motor m.m, og kan bruke deler fra din egen bil? Eller har du helt mistet råderetten til din egen bil? Et annet valg er å selge bilen i deler. Uansett kjempesurt å gå på et så stort tap.

Eirik.

Nei har ikke mistet råderetten over bilen, men pga av at bilen er finansiert gjennom Santander står det pant i bilen, å da er det vanskelig å selge bilen. Det er en mulighet å importere en bil sikkert, men tror det kommer opp i samme kostnad som å reparere den jeg har, ca 100.000 kr så for min del nå er det pengene det står på. Jeg betaler jo fortsatt på lånet på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...