Gå til innhold

Olsen Bil-historier


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Er sikkert en del og spare på å gjøre det i polen eventuelt, men problemet blir vel når det skal godkjennes i norge igjen?

Er vist litt strengt med bytte av rammevange på bmw e61 da di er festet på en spesiel måtte og det er vist mye arb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.5.2017 at 1.02, Hawkon88 skrev:

Så lenge rep er gjort i henhold til gjeldende prosedyrer bør vel det være greit. De har vel slike skader og kompetanse i polen og vil jeg tro..

Tror dette var sånn mye av Olsen Bil-problemene begynte. Fiksing i Øst-Europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Tror dette var sånn mye av Olsen Bil-problemene begynte. Fiksing i Øst-Europa. 

Jo, men det er ikke ensbetydende med at alt i øst-Europa er dårlig arbeid. Mr. Olsen har da virkelig gjort mer galt enn å bli lurt av en underleverandør..

Det er nok de i Norge og som tar slike snarveier,- bare ikke i like omfattende grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jo, men det er ikke ensbetydende med at alt i øst-Europa er dårlig arbeid. Mr. Olsen har da virkelig gjort mer galt enn å bli lurt av en underleverandør..

Det er nok de i Norge og som tar slike snarveier,- bare ikke i like omfattende grad.

Hehe, ja det var mest en spøk. Jeg fikk overhalt en M62-motor i en Range Rover i Polen og det fungerte helt utmerket! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Tuesday, June 06, 2017 at 17.59, Mariuse34 skrev:

Tror dette var sånn mye av Olsen Bil-problemene begynte. Fiksing i Øst-Europa. 

Problemene til Olsen begynte da han virkelig begynte og selge biler som hakka møkk.

Han så at der var marked for dette og kjøpte vrak og mixet og trikset i kjent stil.

Dette tok jo som kjent helt av.

Da skaffet han seg billig arbeidskraft fra f eks Polen som jobbet som straffanger der hele døgnet .

Og etterhvert ble flere opprettinger og gjort  rundt forbi i Polen,Litauen osv.

Det verste er at før alt dette dritet startet,hadde han flinke folk på lønningslisten sin og som virkelig kunne bil.

Disse sluttet selvsagt da mange ble svært dårlig behandlet og de heller ikke var interssert i å jobbe for en kjeltring.

Kan vel si det sånn at det er lite enn ser til han for tiden ...

I og med jeg bor nærme han ,ser jeg han aldri langs vei og butikker .

Rart så populær han er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene som går i bransjen nå er at mister Olsen er i gang igjen. Det har seg slik at bror til Olsen driver ett bilverksted, det aktuelle verkstedet står iallfall registrert i Grimstad på en kar med Olsen som etternavn. Etter hva jeg har hørt så har de allerede omsatt biler, samt kjøper biler ifra forsikrings selskap.

Jeg nevner ingen navn da dette er noe jeg bare har hørt av andre i bilbransjen i Arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.6.2017 at 9.45, Fredrik 90 skrev:

Ryktene som går i bransjen nå er at mister Olsen er i gang igjen. Det har seg slik at bror til Olsen driver ett bilverksted, det aktuelle verkstedet står iallfall registrert i Grimstad på en kar med Olsen som etternavn. Etter hva jeg har hørt så har de allerede omsatt biler, samt kjøper biler ifra forsikrings selskap.

Jeg nevner ingen navn da dette er noe jeg bare har hørt av andre i bilbransjen i Arendal.

Nå kjenner jeg ikke bilmiljøet i Grimstad overhodet men en ting er sikkert. Skulle jeg startet et verksted der de nærmeste årene hadde jeg vurdert sterkt og brukt et annet navn en Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rune-K skrev:

Nå kjenner jeg ikke bilmiljøet i Grimstad overhodet men en ting er sikkert. Skulle jeg startet et verksted der de nærmeste årene hadde jeg vurdert sterkt og brukt et annet navn en Olsen.

Skulle jeg bodd i Grimstad, ville jeg vurdert sterkt å bruke et annet navn enn olsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hawkon88 skrev:

Skulle jeg bodd i Grimstad, ville jeg vurdert sterkt å bruke et annet navn enn olsen..

Så ille ser vi ikke på det her nede... Olsen er jo tross alt ikke ett uvanlig navn. Jeg skjønner at folk som heter f eks Breivik bytter navn, det er mer uvanlig og knyttet til en grusom forbrytelse. Jeg tror ett navn skal knyttes til noe ganske alvorlig før folk bytter det bort.

Men det er nok noen som tenker seg litt om før de benytter Olsen navnet i bilbransjen her nede 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...