Gå til innhold

E91 2009 beste kjøp, 318i eller 318d?


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noe man på passe på når det gjelder bensin motorene? 

På diesel er det vel samme registerproblematikken her som på andre 2 liter fra samme perioden, eller?

143hk i 318i høres helt ok ut som konebil, dog er jeg ikke imponert over akselerasjonsvideoer på youtube. 318d går bedre og billigere, men er dyrere når først noe ryker.

Hva mener dere?

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er N47 motor i de også, så ja.

Er en del N4x bensinmotor som har registertull også, men for meg så virker det å ha skjedd mest på tidligere E9x/E8x. Men om dette er like utbredt som N47 problemet vet jeg ikke.

Jeg syns selv at 316i, 318i og egentlig 320i også virker litt slapt. 

Ville gått for en 318D selv. Sen modell, eller en som evt. har fått registerfeil utbedret.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt både 318i og 318d.
Definitivt Dieselen som er veien og gå, 318i kan virke morsom ved mye giring og høyt turtall, men 318d føles langt mer sterk og komfortabel å kjøre til hverdagslige gjøremål. 
Steptronic girkassene (hvis automat) på disse er den samme som sitter i 320d så de tåler definitivt noen software -endringer dersom 136/143hk ikke er nok. Registerkjede problemene på disse ble løst etter september 09´ så hver oppmerksom på det. :)

Hvilken prisklasse kikker du på?
Har en som kanskje kommer for salg, original Alpinhvit '10, M-Sport, Steptronic, Panorame luke ++

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dratt på min 2008-modell 118d 62 000 kilometer til nå. Manuelt gir på denne. Ikke verdens beste bybil, men helt nydelig til langkjøring; vært i både Molde og ved Gardasjøen med denne. Skiftet registerstrammer på aksjon hos BMW ved cirka 110 000 km. Nå har den rusla 161 000 km. Ingen krøll med hverken egr, clutch eller svinghjul til nå. :-D

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode innspill :) ser i prisklassen 140-160.000

Bilen må være hvit, touring, ha sportseter (må ikke være msport), ha manuell kasse og ha lyspakken, xenon, regnsensor, hifi eller harman kardon og helst den integrerte naviskjermen.

Så diesel etter september 09 er garantert sikker? Jeg ser på bensin som beste alternativet økonomisk sett, men brukeren av bilen kommer ikke til å pisle turtall :P derfor er kanskje diesel bedre. Grunnet til at keg har frarådet henne diesel så langt, er registerproblematikken, samt kommende utgifter på dpf og turbo osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318i har nok av problemer. Jeg tror ikke det finnes et fornuftig argument i verden som tilsier at den er et bedre kjøp enn 318d, snarere tvert om. 

Det kan dog være greit å være obs på at det kun er software som skiller 90/115/136/143 hk motorene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...