Gå til innhold

Slitt "EksosHub" S54B32? (Solved)


robhus16
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Var ganske god slakke på min når jeg kontrollerte, rundt 1.2-1.3mm. (160k km) Solide spor inn i begge sidene av hullene i oljeskiven.

Sjekket først rundt med mekanisk stetoskop og lokaliserte klakkingen til området rundt vanos på eksossiden. Hørte også ganske tydelig klakking på banjobolten midt på vanos-enheten. Kan være at oljen bare bærer lyden bra, men vurderer å ta en kontroll av oljetrykk-akkumulatoren til vanos og røret ned og.

593c289a7fdab_vanostabss54.jpg.37b2089109df79e75977c4708e16d2b1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.6.2017 at 19.18, mcelg skrev:

Var ganske god slakke på min når jeg kontrollerte, rundt 1.2-1.3mm. (160k km) Solide spor inn i begge sidene av hullene i oljeskiven.

Sjekket først rundt med mekanisk stetoskop og lokaliserte klakkingen til området rundt vanos på eksossiden. Hørte også ganske tydelig klakking på banjobolten midt på vanos-enheten. Kan være at oljen bare bærer lyden bra, men vurderer å ta en kontroll av oljetrykk-akkumulatoren til vanos og røret ned og.

593c289a7fdab_vanostabss54.jpg.37b2089109df79e75977c4708e16d2b1.jpg

Snakket med DRVanos i texas, de sa at vanos til S54 lager aldri ulyder, uansett slitasje. Men motoren mister betydelig mye effekt med slitt vanos, spesielt i bunn og mellomregisteret. Det som lager "vanoslyd" i S54 er enten slakken som du refererer til, og/eller løse bolter på kamdrevet. Begge "feilene" er visst vanlig på S54

Endret av robhus16
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite. Slakke i boltene til kamdrev er jo også en mulighet ja, ganske nære, så ulyd vil jo komme fra samme område.
Ellers skal jo utslitt nedre del av øvre kjedeguide være en gjenganger, sikkert kilde til litt ulyder det og om den er løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...