Gå til innhold

Erfaringer med Revtronic? (CCC fiks)


BMWlog
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Min CCC har tatt kvelden i en PRE-LCI 525da, og da budsjettet ikke er stort for øyeblikket lurer jeg på om noen har erfaring med reparasjon av CCC? Ser at noen som heter Revtronic i Storbritannia driver med dette til en pris av £450, og dette inkluderer visstnok full rebuild og 12 mnd garanti. Som jo er halve prisen av en ny CCC, samt 1/4 av CIC. Men har hørt at det ikke har så mye for seg å reparere disse, da det ikke alltid fungerer? Alle tips og erfaringer mottas med takk.

Endret av BMWlog
1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Årsland skrev:

Sliter med samme problemet.. Beste valget er nok å kjøpe ny/brukt CIC.. men når det er sagt så er det ikke lett å finne brukt, hvertfall ikke med dab.. Finner m-ask, cic-mid og nbt/cic high :(

Ja ikke sant, alternativet er jo nettradio på mobil. Forøvrøig fikk jeg svar fra Revtronic: Mitt utgangspunkt er at min CCC enhet er stort sett død, med et par unntak når den har stått lenge. De sa at så lenge ingen hadde tuklet med enheten på forhånd så ble den garantert reparert av de til en pris av £450 med 12 måneders garanti. Tror det blir å gå for denne løsningen da jeg egentlig er fornøyd med CCC med tanke på pris. Poster en oppdatering om det blir til at jeg går for denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BMWlog skrev:

Ja ikke sant, alternativet er jo nettradio på mobil. Forøvrøig fikk jeg svar fra Revtronic: Mitt utgangspunkt er at min CCC enhet er stort sett død, med et par unntak når den har stått lenge. De sa at så lenge ingen hadde tuklet med enheten på forhånd så ble den garantert reparert av de til en pris av £450 med 12 måneders garanti. Tror det blir å gå for denne løsningen da jeg egentlig er fornøyd med CCC med tanke på pris. Poster en oppdatering om det blir til at jeg går for denne løsningen.

Oki, venter på tilbakemelding da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er en alt for dyr reparasjon i forhold til risikoen. €450 (GBP) = 5.000 NOK, et beløp du garantert må betale norsk mva og fortollingsgebyr på (1.250kr + 200kr). I tillegg skal du betale for forsendelsen til UK (ca. 500kr). Du sitter med andre ord med en prislapp på rundt 7.000kr, og det med kun 12 måneders garanti. Eventuell reklamasjonsåndtering blir vanskelig, og du kommer garantert til å få kluss i forhold til eksport og import av enheten igjen. Kjøper du enheten i Norge har du eventuell garanti fra BMW og norsk forbrukerkjøpslov som sikrer deg fem års reklamasjonsrett på enheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Personlig synes jeg det er en alt for dyr reparasjon i forhold til risikoen. €450 (GBP) = 5.000 NOK, et beløp du garantert må betale norsk mva og fortollingsgebyr på (1.250kr + 200kr). I tillegg skal du betale for forsendelsen til UK (ca. 500kr). Du sitter med andre ord med en prislapp på rundt 7.000kr, og det med kun 12 måneders garanti. Eventuell reklamasjonsåndtering blir vanskelig, og du kommer garantert til å få kluss i forhold til eksport og import av enheten igjen. Kjøper du enheten i Norge har du eventuell garanti fra BMW og norsk forbrukerkjøpslov som sikrer deg fem års reklamasjonsrett på enheten.

Takk for svar, godt poeng og forsåvidt enig. Om man er oppe på 7000 så er det ikke langt til ny CCC som du sier :) Jeg får tenke på det og se over situasjonen igjen!

 

1 time siden, Melanki skrev:

Hei,

Har en kamerat som holder på med reparasjon av BMW styreenheter. Han mener at CCC feiler pga. dårlig lodding/kontakt. Og at han kan få liv i dem, hvis det er problemet.

 

Hei, ja har av ren nysgjerrighet også lurt på hva som får de til å feile. Tenker at det må være noe mer avansert enn for eksempel en kondensator i og med at veldig få velger å fikse dem, og at prisen er £450 å betale for en reparasjon. Nå er jeg usikker på hva som forårsaker problemet da det virker mer som noe med kjøling, da den ofte fungerer et par ganger når bilen har stått parkert over noen dager, og fungerer oftest på morgener. Men hvis han har en fornuftig pris og garanti så er jeg villig til å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BMWlog skrev:

Takk for svar, godt poeng og forsåvidt enig. Om man er oppe på 7000 så er det ikke langt til ny CCC som du sier :) Jeg får tenke på det og se over situasjonen igjen!

 

 

Hei, ja har av ren nysgjerrighet også lurt på hva som får de til å feile. Tenker at det må være noe mer avansert enn for eksempel en kondensator i og med at veldig få velger å fikse dem, og at prisen er £450 å betale for en reparasjon. Nå er jeg usikker på hva som forårsaker problemet da det virker mer som noe med kjøling, da den ofte fungerer et par ganger når bilen har stått parkert over noen dager, og fungerer oftest på morgener. Men hvis han har en fornuftig pris og garanti så er jeg villig til å prøve :)

Skiftet kondensatorer på min uten endring.. Har selv også lest at det er dårlig lodding som får ccc-en til å streike som @Melanki sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...