Gå til innhold

varsellampe spylervæske- byttet sensor


inakw
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW x3 2,0d 2005 modell.

Varsellampe på spylervæske lyser til tross for at tanken er full. Tenkte derfor det var sensoren som var gåen og har byttet denne. Lampen lyser fremdeles. Må varsellampen nullstilles eller er det et annet problem? 

Får ikke opp feilen ved avlesning.

Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.C. skrev:

Brudd i kabel på vei til sensoren kanskje.

Tenkte jeg også... hvis den er "fail safe" burde det vel også ligge en spenning i enden når sensoren ikke er tilkoblet.

3 timer siden, tokin skrev:

Eller prøv bitelitt salt i tanken.

Hvis magneten er eksponert vil det bare bidra til at den ruster! men det vet jeg ikke om den er :-) . Må uannsett tilføre noe strøm i denne saltløsninga for at noe skal skje sånn jeg ser det. Fint om du kan utype dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om sensoren er eksponert men av egen erfaring så har jeg opplevd problemer med

varsellampe for spylervæske på flere Bmw. Riktig nok på nyere biler. Fom. 2013- Vet ikke om disse har et annet system for varsling. Det vi da gjorde var å enten bytte til annet merke spylervæske eller som jeg skrev tilsette bitte litt salt så ble problemet borte. På de bilene dette gjaldt kom problemet ikke tilbake igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær bortreist litt...

On 22.4.2017 at 9.40, tokin skrev:

Jeg vet ikke om sensoren er eksponert men av egen erfaring så har jeg opplevd problemer med

varsellampe for spylervæske på flere Bmw. Riktig nok på nyere biler. Fom. 2013- Vet ikke om disse har et annet system for varsling. Det vi da gjorde var å enten bytte til annet merke spylervæske eller som jeg skrev tilsette bitte litt salt så ble problemet borte. På de bilene dette gjaldt kom problemet ikke tilbake igjen.

 

Takk! nyttig info :)

On 22.4.2017 at 12.05, E.C. skrev:

Hvis sensoren måler på ledningsevne så skal man kunne ha i mer vann i så fall.

Rent vann leder ikke strøm særlig godt så det har jeg ikke tro på. Urent vann som spylervæske og saltvann er bedre med tanke på ledningsevne :?

Kjør på @tokin ,med ny spylervæske først kanskje ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at du har en reed sensor og de reagerer på en magnet som flyter inne i reservoaret. Siden du har byttet sensor og har spenning til den vil jeg tro at denne magneten (eller flottøren om du vil) sitter fast. Som foreslått over har salt virket, men kanskje litt sleggemekanikk kan hjelpe, altså banke litt på reservoaret for å se om flottøren løsner. Kanskje må reservoaret byttes ut.

Om du vil sjekke det elektriske kan du kortslutte de to pinnene i pluggen til sensoren og sjekke at varsellampen blir borte eller kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.5.2017 at 15.30, Nexttron skrev:

Jeg tror at du har en reed sensor og de reagerer på en magnet som flyter inne i reservoaret. Siden du har byttet sensor og har spenning til den vil jeg tro at denne magneten (eller flottøren om du vil) sitter fast. Som foreslått over har salt virket, men kanskje litt sleggemekanikk kan hjelpe, altså banke litt på reservoaret for å se om flottøren løsner. Kanskje må reservoaret byttes ut.

Om du vil sjekke det elektriske kan du kortslutte de to pinnene i pluggen til sensoren og sjekke at varsellampen blir borte eller kommer tilbake.

Tusen takk Nexttron!!!!

det var magneten ja! Så nå er alt i orden! Endelig😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bavaria puttet oppi en tablett i spylevæsken på min F20. Fungerte etter det. Skjønner at på nyere biler der sensoren måler ledningsevnen til væsken kan de være følsome for forskjellige typer spylevæske. Mye sprit gir mer problemer. Jeg hadde hjemmeblandet biltema fra konsentrat. Tror den tabletten er værdt et forsøk for de som får prblemer på nyere biler. Orginal BMW delnr 83122298202. Mulig andre (rimeligere) tabletter fungerer også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...