Gå til innhold

E46 320D timingproblem? Dieselpumpe?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter litt med E46'en min. En gang tidligere har den vært litt hakkete når jeg dro den over 2500rpm på girene, men så gikk det over etterhvert. Men i kveld kom det tilbake, bare sterkere. Etter litt kjøring begynte den plutselig å bli veldig hakkete og nykkete når jeg dro den over 2000rpm. Hvis jeg ruser motor uten å ha den i noe gir så hakker den litt rundt 4000rpm da og. Er som om den mister dieseltilførsel og får den tilbake etter et sekunds tid. Veldig fuskete når den er under "press" med andre ord. 

Fikk tatt diagnose med både INPA og BMW Scanner.

Scanner fortalte følgende:

58f9275d04454_Bilde_20_04.2017_23_05_33.thumb.jpg.d411c6b15ed40fec49eb221576ff57c7.jpg

 

Og INPA fortalte dette:

58f9275ed4448_Bilde_20_04.2017_22_54_51.thumb.jpg.bcb6ae731b5717a9ad3198f5baf920c4.jpg

 

Hva er dette? Feil på timing? Høytrykkspumpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne det, er M47D20 på 136hk, ja. Den er chippet også, samt tungstartet når den er kald. I følge litt veldig kjapp googling er det også et symptom som pleier å henge med på denne feilkoden. 

Mye jobb å bytte HT-pumpe? Og får man tak i den overhalt e.l. til grei pris? Er det eventuelt verdt risikoen å bare kjøpe en brukt? Eventuelt sjekke om kjedet har hoppet over en tann eller noe?

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...