Gå til innhold

F11 x-drive bytte fjærer foran, spesialverktøy?


F11Pilot
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha på Eibach fjærer foran på F11 x-drive, trenger jeg noe spesialverktøy? Eller holder det med med fjærklemmer/vanlig verktøy.

Mener jeg så det ble brukt noe spesialgreier for å få av/på lagertoppen av fjærbeinet i en eller anne Youtube snutt.

Takk på forhånd for svar.. :)

Mvh Leif-Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

10 inkludert fjærer?

 

Med et godt utstyrt verktøyskap fikser du dette selv. Avhengig av svaret på spørsmålet over bør du vurdere hva tiden du bruker er verdt.. husk garanti og den delen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Pris uten fjærer.

 

Gjorde et forsøk i helga, kom så langt at jeg fikk løsnet fjærbeinet fra alt, men fant ikke noen lur måte og få "gaffelen" på fjærbeinet over drivakselen på, ville ikke bryte på nedre bærearmDrivaksel så langt at drivledd kunne evt. gå fra hverandre/bli skadet, vet ikke hvor mye makt dette tåler/hvor stor vinkel. Se bilde. 

Tar gjerne i mot tips til prosedyre, må nedre bærearmer løsnes også?

Mvh L-H

WP_20170430_22_12_58_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 years later...
  • 11 months later...
1 time siden, Skulebollen skrev:

Bumper dennej eg. Newtis sin side er stengt.. :( Skal montere senkefjærer på en f11 xdrive.. Er der noen med guide?

Sånn kort og enkelt er det bare å skifte alle bolter og mutre du løsnet. Og ikke smør noe annet enn bolt på drivaksel. Pass å få tennene til å gå inn i hverandre før stramming!

Har du mail kan jeg sende en invitasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...