Gå til innhold

Herakles
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en vannlekkasje på undersiden der hvor bena er i baksetet (dvs. på gulvet under mattene på begge sider). Under regnvær samles det en liten vanndam på dette stedet. Det tyder på at regnvannet må trenge inn i kupeen fra et eller annet sted. Jeg har sjekket gummilistene på begge bakdører. Disse ser tette og fine ut og etterlater ingen fuktighet når det regner. Når bilen står parkert i en liten bakke med fronten oppover, virker det som om regnvannet renner nedover og samles under mattene hvor bena er i baksetet, men det samles også vann her når bilen står parkert på flatt terreng. 

 

Noen som vet hvor lekkasjen kan være eller gi noen tips ?

Er dette et vanlig fenomen på E46 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger jo milliarder av slike tråder fra før av, bruk søkefeltet :)

Og ja, det er vanlig problem på BMW (til og med nye biler) at trekket bak dørtrekket løsner fra limet og vannet som skal renne bak det og ut i døren renner heller inn og ut på gulvet.

Du må ta av dørtrekkene og se om det har løsnnet.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for svaret. :) 

Jeg leste et emne om akkurat dette problemet og ser at det er ganske vanlig på BMW. Jeg må nok undersøke litt med merkeverkstedet på evt. kostnader for å tette lekkasjen. Er ikke så veldig nevenyttig på slike ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer langt med litt torx-nøkler og tectyl. Ikkje så mange lappene på butikken visst du vil gjøre det sjølv. Har vert med å tette fuktsperrene eit par ganger🙄

Ligger ein del forklaringer på nettet på denne jobben, og så lenge du kan følge ein guide så føler eg du kan spare ein del kroner her.

Les ivertfall ein DIY eller to før du slår frå deg å gjøre jobben sjølv siden verksted koster! Er ein grei jobb å utføre

 

Finner nok linker/DIY'er visst du søker opp lignende tråder😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...