Gå til innhold

E39 530i Touring Prosjekt


walter
 Share

Anbefalte innlegg

E39 stv har noen svake punkter Alle fire og især de bakre jekkfestene, bunnplate venstre side, kanaler, hjulbuer og kassen til batteriet og bunnplaten under batteriet. En bør også sjekke under dekslene i bunnen over støtdemperne. Der fant jeg rust på min siste som ellers var ganske fri. Dører og luke er jo skru av og kast. Fordrer ingen kapping sliping tilpasning, sveis, grunning og ikke minst lakk. Blitt j dyrt det hvis man ikke gjør det selv. Er mye hassel m E39 om de ikke er velholdte, men designet er som du sier ganske tidløst og kjørekomforten er høy. Mye plass for de som liker eller trenger det.  Har ny batteribrakett til E39 stv om du skulle trenge det. Raskt å bytte. M BUTIKKEN på Rud solgte nettopp en sølvgrå for 80. P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pedro skrev:

E39 stv har noen svake punkter Alle fire og især de bakre jekkfestene, bunnplate venstre side, kanaler, hjulbuer og kassen til batteriet og bunnplaten under batteriet. En bør også sjekke under dekslene i bunnen over støtdemperne. Der fant jeg rust på min siste som ellers var ganske fri. Dører og luke er jo skru av og kast. Fordrer ingen kapping sliping tilpasning, sveis, grunning og ikke minst lakk. Blitt j dyrt det hvis man ikke gjør det selv. Er mye hassel m E39 om de ikke er velholdte, men designet er som du sier ganske tidløst og kjørekomforten er høy. Mye plass for de som liker eller trenger det.  Har ny batteribrakett til E39 stv om du skulle trenge det. Raskt å bytte. M BUTIKKEN på Rud solgte nettopp en sølvgrå for 80. P

Det du sier der er vell generelt svakhet på de fleste E39, har hatt noen sedaner, og kjenner meg igjen der, her er det heldigvis ikkje gale under, eneste å pirke på er vell høyre jekkfeste bak :) og seff den bakluken :P puttlearbeid. :D 

har ikke sjekket bak med batteriet grundige enda, men skal ta en titt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av dagen i dag:

Jeg gått til innkjøp av bærearm foran der hvor mansjetten på foringen var hull i men ingen slark, og den berømte "knirkeforingen" bak på.
Samt simmerringer, den på veiven og de 2 på girkassen. greit å bytte alt når det først er nede. Valgte og med å gå i innkjøp på nytt utløselager. Jeg har funnet ut at clutch ble bytter for 2 eiere siden. Men tenker det er like greit å bare ta det selvom :P

Jeg har også sett litt på en tråd her på bimmers, hvor det går an og oppgradert programvaren i spilleren.
Leste litt at det finnes flere typer navigasjons "drivere" 
usikker på hvilken jeg har. Men har tatt noen bilder av både menyen på spilleren og uniten bak i bagasjerommet:

IMG_5689.thumb.JPG.5b203ad9500b1648d4af7bf8a4097c23.JPGIMG_5701.thumb.JPG.dd556400cfb0927f4abba541df77586d.JPG

Endret av walter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som jeg har lurt litt på er å lakke opp interiør listene og panelet mellom framsetene. De er i dag foliert sølv, så her har jeg mange muligheter :P :-k IMG_5703.thumb.JPG.37e98762dda7791aedc69bf2ed9a11ec.JPGIMG_5704.thumb.JPG.a715c64ec76aad7fe9abae2c32a82c6f.JPGIMG_5705.thumb.JPG.bb57c8e12cedbe7af4f44bfc43bd5e71.JPG

Beholde sølvfargen?

Bilens farge? 

Eller matt svart? 

 

IMG_5706.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil forresten. Fant noe angående software til navigasjon her. http://e39source.com/archives/797.

Står godt forklart, hvis man blar ned til NAVIGATION SOFTWARE så man kan også laste ned software. Ser ut som du har MK3 "navigasjonen/datamaskin" you name it,

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, walter skrev:

Var en liten tur innom treffet på Sartor senter i påsken. Ellers har jeg veldig kort vei til jobb :P 

@salnes34

Snakk om solen haha, kan det være deg jeg så utover mot hjellestad i halv8-8 tiden? :P  Jeg har btw software og  2015 kart til mk3 liggende på hjellestad om du er intr :) Bare å svippe innom så kan du få. Jeg har oppgradert til mk4 så jeg trenger ikke lengre.

Endret av salnes34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, salnes34 skrev:

Snakk om solen haha, kan det være deg jeg så utover mot hjellestad i halv8-8 tiden? :P  Jeg har btw software og  2015 kart til mk3 liggende på hjellestad om du er intr :) Bare å svippe innom så kan du få. Jeg har oppgradert til mk4 så jeg trenger ikke lengre.

Det kan sikkert stemme godt :D Holder til på Hjellestad. Jeg fant noen filer og gamle ubrukte cd'r, så det ble en liten oppdatering på den i kveld. Fant CD key på linken du fant frem, og måtte leite frem en annen software update :)

IMG_5708.thumb.JPG.ef4c676b010f51cf83b8fb5bc2758c02.JPGIMG_5709.thumb.JPG.a586cad867970f4651edfb6cbf415298.JPGIMG_5711.thumb.JPG.a1c4e270ee58a6265bf851a907391bf2.JPGIMG_5714.thumb.JPG.af65527f96683497aec56e6e95102ae7.JPGIMG_5715.thumb.JPG.ec2caf1aefe6fe2a008decf9c452df75.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, walter skrev:

 

Holder til på Hjellestad jeg og :) Har kart liggende som er bare å hente.  Ikke at det på noen som helst måte er bedre enn feks gps på mobilen men er jo kult når alt funker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, salnes34 skrev:

Holder til på Hjellestad jeg og :) Har kart liggende som er bare å hente.  Ikke at det på noen som helst måte er bedre enn feks gps på mobilen men er jo kult når alt funker :) 

Helt sant! ;) Det må vi får til. Har en såpass gammelt kart i den nå. Så det hadde vært supert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å oppdatere litt :P 

Skjedde en hendelse på jobben. 

Flyttet bilen for å ta en kjapp vask, bilen stod å gikk en liten stund. Og der begynte hele bilen å røyke.

Så på temp måleren, men den var fin på temperaturen. Og når jeg åpnet panseret så jeg at ekspansjonstanken hadde sprekt, sprutet kjøleveske i hele motorrommet.

IMG_5732.thumb.JPG.156db4b498d8bc2d8eba1b9c6b67dfb1.JPG

vannet hadde sprutet bakover i motorrommet og det så verre ut en hva det var. 

Ny tank er kjøpt! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Otis skrev:

Og nytt olje påfyllings lokk?

Samt deksel over skruene på toppdeksel?

Jepp :D det stemmer! Klinket til med ny olje og oljefilter og ;) 

Dekslene har jeg helt glemt i farten:wacko:

Det må jo selvfølgelig på plass! 

 

Endret av walter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...