Gå til innhold

M54B22 ~ M54B30 - Hva kan jeg få for denne?


Isaksen91
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan kjøre 3.0 med 2.2 hjerne, det vil bruke en del tid for å adaptere seg inn (går dårlig i starten), men det er ikke helt optimalt. 

Alle som driver med chiptuning kan legge inn ett 3.0 program på 2.2 hjernen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Du kan kjøre 3.0 med 2.2 hjerne, det vil bruke en del tid for å adaptere seg inn (går dårlig i starten), men det er ikke helt optimalt. 

Alle som driver med chiptuning kan legge inn ett 3.0 program på 2.2 hjernen din :)

Vill det ha noe betydning for motor eller noe å kjøre me 2.2 hjerne en mnd tid ca? Tenke om noe kan ta skade anna en at den vill gå litt dårlige :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold gjerne tråden oppdatert med info om hvordan det går underveis, veldig kjekt at du holder på samtidig da du kansje har svaret på noe jeg plundrer med osv. Holder på med på med nesten prosjektet 😊

Skal du bytte motor før godkjenning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristoffer497 skrev:

Hold gjerne tråden oppdatert med info om hvordan det går underveis, veldig kjekt at du holder på samtidig da du kansje har svaret på noe jeg plundrer med osv. Holder på med på med nesten prosjektet 😊

Skal du bytte motor før godkjenning? 

Ska prøve så godt e klare å holde den oppdatert gjennom prosjektet :)

Bestemte meg for motorbytte da eg har plagdes mye med min nåværende motor, og har hatt løst på 3 liter lenge ;) blir motorbytte først sånn at eg får en fungerende bil, så får eg se på godkjenning med tia. Mitt første prosjekt så starter rolig med kun motor :P

Bremser og gear med tia en gang hvis motorbytte går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Isaksen91

Enkleste er å bruke winkfp med riktig zusb, fort gjort.

Girkasse burde ikke være noe problem, den styres jo av EGS.
Så fremt du ikke skifter hjernen, da må du sørge for at de har likt VIN.

Hvorfor ikke bytte til manuelt når du først er igang :)
Får du mer glede ut av bilen, og større driftsikkerhet.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Melanki skrev:

@Isaksen91

Enkleste er å bruke winkfp med riktig zusb, fort gjort.

Girkasse burde ikke være noe problem, den styres jo av EGS.
Så fremt du ikke skifter hjernen, da må du sørge for at de har likt VIN.

Hvorfor ikke bytte til manuelt når du først er igang :)
Får du mer glede ut av bilen, og større driftsikkerhet.
 

Winkfp zusb sir meg ingenting :P ?

Så absolutt, kunne godt tenkt meg manuell kasse ilag me 3 literen, men igjen så blir det et litt større prosjekt for en nybegynner som jeg :P Tenker at det kommer manuell kasse på etterhvert, bare finne en høvelig delebil og arbeidsplass.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hej,

Jag driver med chiptuning i Sverige och kan programmera om din M54B22 ECU till en M54B30 ECU. Jag kan även fixa M54B30 ECU med bortprogrammerad EWS eller andra bortprogrammerade saker om det skulle vara av indresse.

Bara skicka mig PM för mer info kring det.

 

Mvh//
Andreas, Fekzen.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til hva jeg trenger før jeg starter med motorbytte? :)  Skal bytte bunnpannepakning m/ olje og filter, vannpumpe, termostat, viftereim m/ div hjul siden jeg allerede har det liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig motoren kommet!😀 Snapchat-1191741977.thumb.jpg.f1cdc1357cf33ba7797857cc2855396a.jpg

 

Klarte ikke vente lenge med å komme igang, så no e det bare å krysse fingra at man får bilen i sammen igjen :P # første motorbytte for meg.

Snapchat-1679839840.thumb.jpg.dca80dc6838e787d922d980f1fef2fb8.jpg

 

Kosen erfaring har dere med å bytte, er det enkler å røske kassa med ut eller la den være igjen ?

Andre tips ?

Endret av Isaksen91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...