Gå til innhold

M54B22 ~ M54B30 - Hva kan jeg få for denne?


Isaksen91
 Share

Anbefalte innlegg

Da va kasse i orden, plutselig så fungerte den 👍 men må etterfylle olje på den. En del lyd ifra den ved gass på drag. 

Men no kommer andre lamper opp under kjøring, men ikke time på verksted før på tirsdag :(Snapchat-1872524944.thumb.jpg.b28a880b1bb0ed8db3a90b23931d71a0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Melanki skrev:

Kommer nok seg etterhvert :)
Fått noke mer effekt da?

Å ja, en masse mer effekt 😀😀 stor forbedring av ka det har vært! Bare få lest feilmeldinger og fikset dem så blir det her bra 👍 

Få oppgradert bremsen next.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at både min gamle hjerne og den nye hjernen eg har fått programmert ikke fungere optimalt med mitt oppsett sia alle lampene kommer og går som dem føle for/ evt går i nødmodus ,? 

At det kanskje må legges inn ny programvare på hjernen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Melanki skrev:

Greit å legge ved feilkoder, så slipper vi og sitte her å gjette. Kommer ingen steds med det.

Har ikke fått lest av feilkoder enda, derfor eg ikke har lagt dem med. Skal inn idag å få lest av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Melanki skrev:

Måned/År på din bil, og bilen motoren kom ifra?
Var visst et hjerneskifte i 03/2003

B30 motor kommer fra en 2001 og min er 2002, har ikke måned for meg her. Men begge er før 2003 så det burde vell gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du et veldig godt utgangspunkt, og ikke urealistisk å få vekk juletreet i dashbordet.
Første jeg tenker på er sensor og luftmassemåler tull, spent på hva feilmeldingen sier.
Anbefaler også å gå i innkjøp av en billig k+dcan kabel så kan du kjøre diagnose selv.

Edit:
Type slik, da kan jeg også hjelpe deg remotely

Endret av Melanki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Melanki skrev:

Da har du et veldig godt utgangspunkt, og ikke urealistisk å få vekk juletreet i dashbordet.
Første jeg tenker på er sensor og luftmassemåler tull, spent på hva feilmeldingen sier.
Anbefaler også å gå i innkjøp av en billig k+dcan kabel så kan du kjøre diagnose selv.

Edit:
Type slik, da kan jeg også hjelpe deg remotely

Tok diagnose igår, fikk opp feil på LMM, lambda før katalysator, for mye bensin og litt sånt. Tenker at det kan være pga at hjernen ikke var optimalisert for oppsettet mitt. Får ny hjerne med oppdatert programvare imåra, krysse fingra for at det fikser saken 👍 

Se der ja, må kanskje investere i en sånn der! Litt billigere enn å rase inn og ut på verksted 👍 Den der passe over på min og får lest av alt mulig'?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville montert på 330 LMM, deaktivert lambda og kjørt 330 maps på hjernen.

Husker ikke når BMW skiftet til OBD2 men det var rundt 2001.

Hvis du ikke har en rund diagnose stikk under panseret, skal den fungere.

Må kanskje lodde pinne 7 & 8 for å få kommunikasjon med alle styreenhetene.

EDIT: Kom på det i etterkant, men en enkel null setting av adaptasjonene kan gjøre susen.

Endret av Melanki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny hjernen kommet og alle lampene forsvant å går som en kula. Men den bakker ujevnt iblandt, jager veldig opp/ned på turtall og en merkelig 'tikke' lyd fra den. Veldig med kakling fra 'kassa/akslingen også :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...