Gå til innhold

M54B22 ~ M54B30 - Hva kan jeg få for denne?


Isaksen91
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noen helvetes torx bolter på girkassen, vanskelig å komme til uten 2m forlengere.
Ser du har revet ut frontfangeren, da er det like greit å røske med seg kassa ut synes nå jeg.
Fort gjort koble av oljekjøler, ledningsnett og mellomaksling fra kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Melanki skrev:

Det er noen helvetes torx bolter på girkassen, vanskelig å komme til uten 2m forlengere.
Ser du har revet ut frontfangeren, da er det like greit å røske med seg kassa ut synes nå jeg.
Fort gjort koble av oljekjøler, ledningsnett og mellomaksling fra kassa.

Ja leste meg til at det enkleste va å røske ut alt å ta det derfra, så da gjordet eg det. Og torx fikk eg heldigvis tak i no 😀  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk motor ut igår etter mye om og men og overflytting av div fra gamle motor er godt igang 👍 Var en del eg hadde 'glemt' å ta av fra motor før eg begynte å ta den ut, så eg e veeldig spent når eg skal sette alt på igjen 😂 IMG_20170527_074142.thumb.jpg.38a3f4942b2bbe52eb4fdd8e2c3fc748.jpgSnapchat-1763671740.thumb.jpg.f9c60c9095a73d5d29ad7cc739287c66.jpgIMG_20170527_074123.thumb.jpg.27bf609e2dd3b3c09a9a1c6fe4735158.jpg

 

Tok coil og plugger fra gamle motor da dem e ny for ikke så lenge sia å eg ikke vet stand på dem som sto i b30 motoren.

Bare å fløtte over gearkassa og bytte bundpanne da b30 motor stammer fra en IX, Så e det vell klart for å hive motor i bilen igjen.

B22:

IMG_20170527_074116.thumb.jpg.e9a2de4819b74df69ac69fd136a851e6.jpg

B30:

IMG_20170527_074150.thumb.jpg.35d8fb5ddb0bcf36241836cd68e76688.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va motor og alt i bilen igjen.., meen, den starter ikke. Vrir om tenninga og startmotor sir 'klikk' en gang så skjer d ikke noe mer.. 😢   

Har bytta fra m54b22 til m54b30 med automatkassa, bundpanne og alt annet fra b22. Har ikke byttet hjerne enda, venter på en i posten uten startsperre. 

Er det noe eg burde være ops på med montering av gearkassa/ startmotor evt noe anna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evopower skrev:

Tenker 2 ting:

- Har du husket jording fra motor til gods?

- kan også være hjerne som ikke snakker med b30 motoren av en eller annen grunn.

Jording har den, men kanskje ordne ny/bedre jord og teste. 

Virker liksom at starter starte men at den står bom fast. En klikk og så blir det stilt fra den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig starter på ny motor? Gi det et kakk med gummihammer, og gi 12v på styrestrømmen for å utelukke den.
Deretter kan det hende at DME og EWS har stått uten strøm såpass lenge at de er ute av synk, så prøv å synk dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Melanki skrev:

Dårlig starter på ny motor? Gi det et kakk med gummihammer, og gi 12v på styrestrømmen for å utelukke den.
Deretter kan det hende at DME og EWS har stått uten strøm såpass lenge at de er ute av synk, så prøv å synk dem.

Er starter fra gamle motor, fungerte fint før eg bytta den over.. 

Kosen synker jeg dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu motoren for hånd, høres det greit ut.
Gi starteren en smell og kjør 12v på styre strømmen, også kan vi ta det derifra.

 

Har du INPA / GT1 tilgjengelig?

Endret av Melanki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være forskjellige svingvjul på b22 og b30, at det kan ligge noe der ja. Evt prøv med starter fra b30. Er det b22 automatkasse og converter som er montert på b30 motoren?

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...