Gå til innhold

M54B22 ~ M54B30 - Hva kan jeg få for denne?


Isaksen91
 Share

Anbefalte innlegg

Feilkoder:

LM_HFM CODE: 000095

Central Control timeout Code: 000000

Air mass meter: Code: 000008

Lambda Control bank 1 limit Code: 0000CA

Lambda probe voltage sensor 2 upstrem Code: 000097

 

Noen erfaringer? Har akkurat bytta lamda nr 1 før cat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring? Akkurat bytta lambda nr 1 før cat.

LM_HFM CODE: 000095

Central Control timeout Code: 000000

Air mass meter: Code: 000008

Lambda Control bank 1 limit Code: 0000CA

Lambda probe voltage sensor 2 upstrem Code: 000097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en dårlig converter i kassa atm og en ny koster jo bare 'litt'.. så tenker da å kanskje finne en rimelig kasse fra 330 eller noe sia eg allerede har motoren.. meen, e det bare plug and play eller må hjernen programmeres? Passer nåverende aksling på 330 kasse og evt ka som må byttes? Har 330ia og 330da samme kasse? 

Og med det samme, kan eg bruke bremsen lovlig fra 330d på en 330i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan programmere motorstyring?

Har en 2002 BMW E46 320IA med originalt en M54B22 motor som jeg har byttet til en M54B30 motor, men har samme steptronic automatkasse som stod i originalt med B22. M54B30 motoren kommer ifra en 2001 330IX Chassisnummer: WBAAV51060JT02434.

Fikk kjøpt en motorstyring fra en privatperson uten startsperre og noe tuning, men får opp div feilmeldinger:

LM_HFM CODE: 000095
Central Control timeout Code: 000000
Air mass meter: Code: 000008
Lambda Control bank 1 limit Code: 0000CA
Lambda probe voltage sensor 2 upstrem Code: 000097
Activation time of the hydraulic unit code 000038
Transition jump code 000031

Hvis eg gir litt turtall og slipper gassen så begynner og jage opp ned på turtall og ved kjøring så henger turtall og bensinforbruket seg opp en stund før den går ned på 0 etter at gassen er sluppet. Økt forbruk og ved kald start så går den ujevnt og stopper opp nesten.

Med ecu fra b22 motor så går forbruket litt ned og motor går jevnt, men den går i nødmodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tennbrikket skrev:

For å være helt ærlig, med antall tid og energi det virker som du har brukt, så hadde jeg heller kastet inn en manuell kasse. Ikke nødvendigvis at det løser alle problemene, men.

 

Ja har tenkt tanken på manuell, men må da finne en høvelig dele bil som jeg kan bruke. Men trives veldig med automat og tenke at jeg kanskje skal få bilen til å fungere optimalt før jeg starter med noe større.. Har også vært inne på tanken om å selge, men e veldig usikker på hva jeg kan få for denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, TRF-Racing skrev:

Å programmere om din ecu til faktisk b30 i stedet for b22? Ja det kan vi fikse uten problemer. Har dog ikke lest gjennom alt, om kanskje det var langt mer som skulle gjøres?

Ja e bare omprogrammere til b30. Har kjøpt en ecu som startsperre er fjernet på og program for b30 med noe tuning. Men får opp noe feil som nevnt over. Hvor lang tid bruker du og pris? :)

Venter enda på at eg skal få tilbake min i retur da er sendte den til omprogramering til en kar, men det lot seg ikke gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan eg bruke automat kasse fra en 330/530 diesel på min 330 bensin? 

Evt så tar eg imot tips på hvilken kasse eg må bruke, navn på den evt fra hvilken bil :)

Min kasse varierer veldig opp å ned på girene under akselerasjon og er veldig stygg ulyd/kakler ved start/akselerasjon ved lav fart. 0~50/ 20~50km/t. Kommer opp i fart så blir kaklingen borte og eg kan akserlere for fult, men der e mye vibrasjon til tider ved kjøring på lav turtall i fart og i femte gir så slit den med å øke fart. Girer rett i fjerde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...