Gå til innhold

Subbing på E90 men ikke på E91, forslag?


ahj
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så subber jeg med E90 med 10mm spacer,  men på E91 er det 12 mm spacer og subber ikke. Dette er bak. 

Begge har 9" bak felger med samme innpress på 39. Eneste forskjellen er at E90 har Michelin PSS mens E91 har bridgestone. 

Så er det da dekkene i seg selv som gjør at det subber eller er det noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok den reelle dekkbredden som gjør det. Hadde Sonar 265-dekk bak på E91 og de subbet ikke, skulle bytte ut det ene i et annet merke grunnet boble på dekket, og da subbet det siden dekket var mye bredere (vil anslå minst 2 cm). Fikk på Sonar igjen og da subbet det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har også troen på at det er forskjell i dekkbredden på de forskjellige merkene. Hvis dekket har felgbeskyttelseskant er nok dette en medvirkende årsak. Mine Pirelli P-Zero Nero GT i 295/25-20 er like brede som Falken FK452 i 305/25-20 f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 28.4.2017 at 9.13, Gorg skrev:

Har du byttet dekk? Var jo Goodyear på sommerhjulene

Nei, er bare jeg som har husket feil her gitt :) 

Men ja er nok som dere sier at bredden på dekkene er forskjellig. Litt dumt egentlig da jeg vurderer PS4S som neste dekk på begge bilene når den tiden kommer :) 

Noen som vet om det går an å gjøre noe med selve plast innerskjermen? Er bare i den jeg subber i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.5.2017 at 18.06, Gorg skrev:

Da nytter det vel ikke å prøve med PSS..? 

Kan du kanskje få sammenlignet de to på en dekkbutikk?

Sjekket i går og PSS er vell en breiere enn Goodyear dekkene. 
Må ta en tur innom dekkmann eller noe å sammenligne PS4S med Goodyear :) 

On 11.5.2017 at 20.04, Daniel80 skrev:

Du er sikker på at det ikke er innsiden du subber på? Siden du har mindre spacer på den bilen du subber med tenker jeg..

Yes, helt sikker. Er merker i plasten. Har ikke helt lyst til å kjøpe mindre spacere, men må man så må man :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...