Gå til innhold

Montering av Kufateck Fistune DAB+ i bagasjerom F11


Anbefalte innlegg

Kan nå rapportere at monteringen i F11 gikk knirkefritt, og mottaksforholdene er meget bra, til tross for orginal soting. Den funke-antenna oppleves mange hakk hvassere enn andre dab-antenner, og den magnetiske jordinga er jo helt super! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 28.4.2017 at 22.09, Knutmyr skrev:

Jeg monterte baki en F10. Der koblet jeg meg innpå strøm fra forsterkeren, og koblet meg innpå fiberloopen der. Bare å finne frem multimeter og måle på ledningene når alt er skrudd av så finner du nok riktig. Tykk rød og tykk brun fant jeg som + og - . Sikkert andre som har flere erfaringer

 

On 29.4.2017 at 17.32, Qrt75 skrev:

Det gikk. Virker som helt dagligdags å begynne å skru, klippe ledninger og lodde i en bil til flere hundre tusen, men lyd ble det. Ikke ble det seende så ille ut heller. 

Takk for tips Knutmyr. 

Hei, må bilen ha noe spesielt utstyr for å kunne montere Kufatec'en i bagasjerommet?

Hva betyr LWL?

Har fått montert Kufatec med glassantenne i frontrute på en F10, men så har bilen klimarute, som visstnok gjør at jeg får for dårlige signaler. Lyden bare kommer og går, så da tenkte jeg på å flytte den bak med antenne i bakruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lette etter den grønne fiberkabelen i reservehjulbrønnen bak men kunne ikke finne noe, men har nå funnet ut at Mostkabelen eller fiberkabelen på min F10 produsert i april 2012 har fiberkabelen bak hjulbuen på venstre side i bagasjerommet hvis andre skulle lure på hvor den er.

Jeg skal flytte min Kufatec bak til torsdag med glassantenne i toppen på venstre side av bakruta pga at min bil har klima frontrute som gir dårlig mottak ved plassering av antenne der.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei! Kult å se at flere har fått dette til. Selv sitter jeg her litt i villrede, med Kufatec boksen i fanget, og prøver å forstå den "fantastiske" monteringsveiledningen fra GS Bildeler. Jeg tror jeg skal klare å få koblet den på styreenheten i bagasjerommet, men der stopper det nok litt opp. Jeg har noen spørsmål, som jeg håper noen her kan svare på:

  1. Strøm... boksen trenger strøm. I monteringsveiledningen står det følgende: "Grå/brun kabel merket MASS GROUND kobles til egnet jordingspunkt. Grå/rød kabel merket STEADY PLUS kobles til batteri med en 1-3A sikring." Okeeey... Kan noen fortelle meg hvor jeg skal/burde koble disse? Er dette noe jeg må lodde?
  2. Signal... jeg har antenne fra GS bildeler som skal opp i sideruten. Noen som har forslag til hvordan enklest og penest man får den opp ditt? Regner med det er noen paneler som må fjernes, slik at jeg kan legge kabelen(?).

Bilder og forklaringer på spørsmålene over mottas med stor takk! Når alt er på plass skal jeg få laget en komplett guide med bilder som er litt mer forklarende en den fra GS Bildeler, slik at alle med ti tommeltotter også kan få det til. 

Ev. hvis det er noen her som har gjort dette før, eller som har peiling, og som har lyst til å hjelpe så kan jeg betale med en kasse pils. Jeg bor i Ski, men jeg kan godt kjøre 60 minutter for hjelp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, se mitt innlegg i DAB tråden, der har jeg vedlagt bilde fra montering i bagasjerom "bagasjerom.pdf". Er ikke så lett å se, men mener de koblet strøm direkte på batteriet med en sikring i mellom. Ser at jeg burde tatt et bedre bilde.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så den faktisk, og jeg prøvde å zoome, men da ble det bare pixler. Har du mulighet til å sende meg noen bilder på pm eller poste her?

Har vært i kontakt med flere verksteder, og de skal ha mellom 2500,- og 3500,- for å koble på strøm og trekke antennen i vinduet. Jeg burde kanskje gjort det, men jeg kommer til å prøve selv :-) Men som skrevet, trenger litt bistand fra dere som har gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Noen andre som har koplet opp Kufatec i F11? har ikke så lyst å begynne å klippe i ledningsnett, er det greitt nok å kople til jord også med sikring til batteri? står det strøm på hele tiden da eller blir den aktivert av radio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Maxmek skrev:

Se om dette kan hjelpe deg, kufatec er boksen som er festet med strips rundt. Monteringsanvisning beskriver også montering i bagasjerom.

Bagasjerom.pdf 227.37 kB · 1 download kufatec boks Montering.pdf 856.49 kB · 1 download

Vet hvordan jeg skal montere, lurte bare på om Kufatec'en kan ha konstant strøm, men det kan se slik ut i forhold til manualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...