Gå til innhold

Tilkobling av DEFA smart start til Webasto V-topp


raimohan@online.no
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gleden av å ha en originalmontert webasto v-topp i min E91 fra 2011. Nå virker den! Se annen tråd. Samtidig har jeg også montert full DEFA pakke med lader, varmer og kupevarmer. Jeg har smart start som fjernkontroll. Denne kontrollen skal også kunne styre webasto'en, men hvordan skal dette kobles? I monteringsanvisningen til DEFA står det kun nevnt C og E topp. Ikke V. Har funnet ut at styrestrømmen fra DEFA er konstant 12 volt når tilkoblet, og at denne skal kobles til analog inngang på C og E. Det funker ikke på V-topp, da den visstnok har digital styring. Betalte Bilia for å montere inn og koble til dette i min bil, og det virker ikke. Tipper at de ikke har satt seg godt nok inn i dette. Noen som har erfaring med riktig løsning og tilkobling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du nevner selv så er TT V styrt av WBus og ikke et konstant +12volt signal sånn som C og E bla.

Du trenger da et adapter som gjør om +12 volt til w bus signal.
Sånn som denne feks.

Du kan sansyneligvis lage en selv også, etter å ha søkt litt så kom jeg over forskjellig.
Så vist du kan eller er interissert i å lære sånt så kan du nok klare og lage en selv også.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hjertelig takk for svar. Muligheten for å lage en selv høres interessant ut. Kan nok hende jeg ikke er nok kompetent, men det avhenger jo av hva som er å finne på nettet. Har du vært borte i noen som har tatt i bruk en slik adapter? Gutta på Bilia kjenner naturligvis ikke til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, raimohan@online.no skrev:

Hjertelig takk for svar. Muligheten for å lage en selv høres interessant ut. Kan nok hende jeg ikke er nok kompetent, men det avhenger jo av hva som er å finne på nettet. Har du vært borte i noen som har tatt i bruk en slik adapter? Gutta på Bilia kjenner naturligvis ikke til slikt.

Sjekk her! http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=W-Bus+converter&_sacat=0

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Maxmek skrev:

Har vist gått litt fort i svingene med meg, så på den der, men jeg må ha tenkt feil vei for jeg konstanterte med stor denne konverterte feil vei. Men etter og ha sett på den på nytt ser jeg nå står den gjør det rett.. fra 12v til wbus. Og det er jo akkurat det du trenger..

Og denne er mye billigere en den jeg linket til også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...