Gå til innhold

får ikke opp høyre bakdør e39 døren er konstant låst


Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.


Får ikke opp høyre bakdør på bilen, e39.

Døren er konstant låst, hvis jeg drar i håndtaket fra innsiden kommer låsepinnen opp, men spretter ned når jeg slipper håndtaket fra innsiden.
Skrudde ut skruen inni håndtaket der og vippet ut dørtrekket fra toppen for og se inn men kan ikke se noe feil, den låsepinnen sitter fint festet til håndtaket.
Feilen må være ved låsen inni der.

Ikke lett og komme til når døren er lukket igjen..


Noen forslag eller tips til hva som kan gjøres når låsepinnen bare spretter ned når man slipper håndtaket fra innsiden?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du skal klare å få av dørtrekket selv om døra er igjen. Evt. kan du først prøve å låse opp døra med batteriet frakoblet tilfelle det er sentrallåsen som leker med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Fikk av dørtrekket og plutselig gikk døren opp etter å ha lirket og sprayet med crc inni der, men når jeg setter på dørtrekket igjen og låser fra innsiden så vil den ikke opp og låse pinnen blir sugd ned automatisk.

Da må jeg vippe ut dør trekket før døren kan åpnes igjen.

Det funker nå hvis jeg ikke låser døren (denne døren har ikke virket på sentral låsen siste 7 år) men så fort jeg trykker ned låse pinnen er jeg like langt og må av med dør trekket for å få låst opp døra.

Men når dør trekket er av bilen så fungerer låsen normal, merkelig.

Kan ikke se noe feil inni der heller, annet enn at når den ikke virker så dras låse pinnen seg ned i låse posisjon så fort man slipper håndtaket fra innsiden. Og man hører den ikke tar liksom. 

Endret av Bmwray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...