Gå til innhold

Parkeringsreglene i dette eksempelet?


 Share

Anbefalte innlegg

Bor i Oslo, og rister på hodet daglig på hvor utrolig dårlig parkeringsmerkinger er.
Har også klart å opparbeide meg en god del gule lapper i ruten, hvor de aller fleste har blitt annulert i ettertid etter klage. For meg kan det nesten se ut til at parkeringsvaktene fikk et kurs den dagen de starter, også er det ingen form for sjekk i ettertid at de ikke har glemt det de har lært, eller tilbakemeldinger på feilgitte gebyrer.

Har et sted i gaten vår som jeg trodde var ganske enkel å forstå. Men ser påfallende mye gule lapper der, så har holdt meg unna. For gidder ikke oppsøke gule lapper kun for å klage. 
Slik jeg forstår dette stedet så kan en også si at automaten er kynisk utplasert i tillegg?

Hvordan forstår dere hvor en må betale, og hvor det skal være gratis ut i fra skiltinger?
 
Parkering.jpg
 
Parkering 2.jpg
Jan E-28
 
Innlegg: 7
Registrert: 07 Sep 2014
Medlemsnummer: 3477
Kjøretøy: 518i, 528i, 535i, 320si.
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at om det ikke står skilt med forbud så er det ok med parkering da? Ser jo nesten ut som høyre side av gaten er gratis. Men jeg hadde nok betalt uansett. 

Ellers kanskje det er ubegrenset på høyre siden, men følg skilt på venstre side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg også forstår det. Gratis på høyre side da det ikke er noen regulerende skilt der, også følge skilt på venstre side. Jeg hadde bare stått på høyre og om jeg hadde fått bot hadde jeg sendt inn disse bildene og nektet å betale. At det står en automat på høyre side forteller jo ingenting om den siden. Hvis et skilt gjelder for hele området skal det vel stå i nærheten av der man kjører inn samt stå at det nettopp gjelder for hele området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig eksempel du drar frem her. Skiltet gjelder kun for den siden av gaten det står på, så det er betaling på venstre og gratis på høyre side. Dog....akkurat den gata er litt sketchy - vil man få bot hvis man står i midten i enden av blindveien? Det kommer ofte an på dagsformen og hvilken parkeringsvakt som er på jobb for kommunen. Har opplevd å stå et spesifikt sted jevnlig i flere mnd før man plutselig fikk bot og ikke medhold i klage. Selv har jeg droppet å parkere i denne gaten du knipset bilde av siste året fordi jeg ikke gidder å klage/krangle med Oslo kommune hvis man plutselig skulle få en random bot. Har klaget på 3 bøter og fikk medhold i en...Det er heldigvis greit med gratis plasser i området til å være på østkanten (som er teppebombet med betalingsplasser), så ikke det verste stedet å lete etter plass.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat slik jeg forstår det også. Men ser det stadig står gule lapper på de til høyre, og det er ikke kun pga de står for nær krysset.

Eneste jeg er litt usikker på er som du nevner helt innerst i endegaten. Noen som har noen regler som spesifiserer? Kan en stå gratis helt inn på høyre side, eller er det 5m fra endekanten kanskje? Og hva med midt på innerst? Parkering forbudt gjelder innerst venstre side 1 plass, også betaling videre utover på venstre side i følge skiltene.

(Siden det står parkering forbudt venstre side innerst, så vil jeg tro det indikerer at en kan parkere helt frem gratis på høyre side...?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...