Gå til innhold

Dekk til e92 M3


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Skal ha nye dekk til M3en og lurer litt på hva jeg skal gå for... Jeg er på jakt etter noen gode 19" dekk og har for det meste sett på Michelin Pilot Super Sport (som jeg har i dag), samt Continental Sport Contact 6. Noen andre gode anbefalinger til denne bilen? Ønsker ikke å blakke meg helt på kjøpet, men er samtidig forberedt på at det koster for skikkelige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du slik bil, er kun det beste godt nok. Dekkene er ikke der det skal spares :)

Michelin Pilot Sport 4 er klasseledende nå blandt sportsbiler, og nå har det også kommet en 4+ utgave som er enda råere for banebruk og motorsterke biler. Men vanlig 4 er nok er bra dekk. Pilot super sport er vel enda mer bane orientert, og mister litt komfort. 

Men det er jo hva du skal bruke bilen til her som er det mest avgjørende. Jeg hadde nok hatt pilot sport 4 til vanlig bruk og et sett med gateslicks til banebruk på en slik bil. Michelindekkene ligger vel på 2000 kr dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilot Sport 4 var kanskje ikke så dumt. Ser ut til at de har fått veldig gode tilbakemeldinger. Bilen brukes stort sett til "normal" kjøring, så jeg trenger ikke de mest baneorienterte dekkene, og da er kanskje PS4 veldig bra. Ser at de koster 11.000 for et sett på Dekkonline. Det er jo litt, men samtidig, så vil jeg ikke sitte igjen i etterkant og angre på at jeg absolutt skulle spare en tusenlapp eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet kanskje om siden, men tyrereviews.co.uk har flere gode forbrukerinnspill på de fleste dekk, også pilot sport 4. Flere ordentlige testvideoer på youtube, viser at dette dekket nok er det beste allround dekket akkurat nå for biler som M3.

Michelin er hakket foran for tiden på dette med å ha "runde dekk". Med det menes at man kjenner dekkene er solide og runde og veldig avbalanserte. De er stive uten å bli ukomfortable også :) og holdbarheten er ekstremt god, så prisen hentes inn igjen kan man si. Det eneste man må huske på med Michelin, er at de er breie for dimensjonen. Bytta på Subaruen til foreldrene mine. Der gikk dem fra 225 GT Champiro, til 215 Michelin. Men 215 dekkene var bredere :P

Ja, gummien er hard, spesielt for norske forhold med 10+ og regn. Så la dekkene bli gode å varme før du trør på. Et dekk som er bedre for høstlige/norske forhold er kanskje Hankook Ventus S1 evo2. Mindre holdbarhet og baneegenskaper, men et veldig bra allround dekk med grep i massevis om du ikke kjører som Ken Block til vanlig :P

Sleng ut et bilde når du bestemmer deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med Pilot Sport 4s. Dette skal vel være hakke vassere enn PSS. Kjøpte 4s bak nå og de er veldig like i mønsteret som PSS. Ca samme pris også. 

Pilot spor 4 er vel arvtageren til Pilot Sport 3 som er et normalt, vanlig gatedekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Evopower skrev:

Du vet kanskje om siden, men tyrereviews.co.uk har flere gode forbrukerinnspill på de fleste dekk, også pilot sport 4. Flere ordentlige testvideoer på youtube, viser at dette dekket nok er det beste allround dekket akkurat nå for biler som M3.

Michelin er hakket foran for tiden på dette med å ha "runde dekk". Med det menes at man kjenner dekkene er solide og runde og veldig avbalanserte. De er stive uten å bli ukomfortable også :) og holdbarheten er ekstremt god, så prisen hentes inn igjen kan man si. Det eneste man må huske på med Michelin, er at de er breie for dimensjonen. Bytta på Subaruen til foreldrene mine. Der gikk dem fra 225 GT Champiro, til 215 Michelin. Men 215 dekkene var bredere :P

Ja, gummien er hard, spesielt for norske forhold med 10+ og regn. Så la dekkene bli gode å varme før du trør på. Et dekk som er bedre for høstlige/norske forhold er kanskje Hankook Ventus S1 evo2. Mindre holdbarhet og baneegenskaper, men et veldig bra allround dekk med grep i massevis om du ikke kjører som Ken Block til vanlig :P

Sleng ut et bilde når du bestemmer deg :)

 

Har allerede Michelin PSS, så regner med de er relativt like i størrelsen når det er fra samme produsent. Leste litt om dekket på tyrereviews, og det ser jo veldig lovende ut der. PS4 må sies å være en veldig sterk kandidat! 

1 time siden, StigJ skrev:

Kjør på med Pilot Sport 4s. Dette skal vel være hakke vassere enn PSS. Kjøpte 4s bak nå og de er veldig like i mønsteret som PSS. Ca samme pris også. 

Pilot spor 4 er vel arvtageren til Pilot Sport 3 som er et normalt, vanlig gatedekk.

Har du fått testet de noe? Antar du også er veldig fornøyd med dekkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fornøyd med PSS alle årene jeg har hatt de (siden 2011).

Ikke merket noe forskjell enn så lenge. Kun kjørt rolig ca. 10 mil til nå etter jeg fikk de på. Minuset er at jeg har godt brukte PSS fremme enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...