Gå til innhold

BMW e91 2009 320xdrive/vannlekkasje


Camilla88
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt meg en e91 og det er vannlekkasje fra den turbo ble byttet for 5000 km siden og det er trykktestet flere ganger av tidligere eier men han visste ikke hvor lekkasjen om fra jeg så idag at den kommer fra lokket han mener lokket også er byttet hva kan være feilen? Er det reklamasjonssak mot de som har bytta turbo for dette skjedde etter det? 

Takker for alle svar

IMG_5452.JPG

IMG_5453.JPG

IMG_5454.JPG

IMG_5457.JPG

IMG_5458.JPG

Endret av Camilla88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørte med de som byttet turboen. Kan hende de har kommet borti noe. 

Men har aldri hørt om lekkasje akkurat der etter turbo bytte. Hvordan ser pakningen på innsiden av lokket ut?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært hos AutoPower på Kalbakken, som egentlig skulle være spesialister, men ble ikke mye mer enn en trykktest der heller, er like langt. På morgenen så jeg noen dråper rett under venstre tåkelykt(på bakken) men ingen ting på trykktesten. Noen som kan ha en ide? 

 

Enda et problem er nemlig det at CD har slutta å fungere, kommer inn og ut men står barr (checking) og skjer ingenting deretter, aux fungerer men nedlasting til internkagring av musikk via USB fungerer heller ikke lenger kommer function not avaliable. Ikke tilgang til lagret musikk heller.

men om noen svarer så er førstnevnte viktigst.

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanklokket skal vel åpne opp vis det blir for mye væske/trykk. Denne fuksjonen sitter i lokket. Så det er nok noe som skaper dette. Hvordan er tempraturen på motoren når dette skjer? Finne dette under hiden meny på board computeren. Youtube it, og legg sammen de siste tallene fra vin på bilen. Vis det er er over 90 grader så har du årsaken( kjør en tur og se hvilken verdier som kommer opp under en normal tur. Er det ikke tempraturen så er det trykket som er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai det er ikke kult. Vil tippe det er termostaten ser ut som du har diesel? Jeg hadde sett på punkt 1 sirkulasjon i ekspansjonstanken. Fyll greit med vann i beholderen når bilen er kald, start bilen uten lokket på, se om den lille slangen om det kommer vann ut der. Gjør det det, punkt 2 luft i kjøesystemet, lufte skrue på lille slangen og på agr termostaten. Er det ikke luft der så ville jeg ha sjekket punkt 3 termostatene sitter 2 stk en vanlig og en på egr kjøleren. Er disse tingen i orden så er det en sansylighet for at det er en litt mere komplisert sak. Sprekk i topp/blokk eller egr kjøleren som er defekt, ellers kan det være så simpelt som en slange som lekker en plass. Mister bilen vann uten om igjenom tank lokket? 

I utgangs punktet så skal man få en rød lampe i dashen om at kjølevannet er for varmt, men er usikker på hvilken tempratur som skal til for at den skal varsle. Det kan være mulig at den er kobler ut eller defekt også men i å med at du får lest av tempraturen så vil jeg ikke tru det. Men 120 grader er lagt over det som er normalt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig rar farge på vannet, ossen ser oljen ut igrunn, er den svart og fin eller grå aktig? Synes jeg ser antydinger til majones/gult i ekspasjons tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen tusen takk for svaret.

nei uten om tanklokket er det ingen lekkasje, har tatt punkt en nå, men finner ikke agr kjøleren for å evt lufte der vet du hvor den sitter? 

Synes selv bilen har kjølevæske farge har fylt på blå etter at tidligere eier sa han hadde brukt blå, men hvilken farge skal det være på denne? 

Rød eller blå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...