Gå til innhold

BMW e91 2009 320xdrive/vannlekkasje


Camilla88
 Share

Anbefalte innlegg

Så ut som sølevann ja @mspec😜 Skal vel være grønn kjølvæske er i alle fall det jeg har fylt i alle år😊 Både på m50, m54 og m47 . Har ikke måtte lufte n47 ennå så er usikker på om det faktisk er lufteskrue på termostaten på egr kjøleren(det var det på m47, men det er ikke samme kjøler) . Men jeg ville nok undersøkt hvor denne fargen på vannet stammer fra? Hvordan ser oljen ut? Hvis den ser fin ut så hadde jeg byttet kjølevæske uansett!  

Ser ut som n47 har fått elektrisk vannpumpe. Da ska det være samme setup som på denne vidoen 😊

 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm Nei. Jeg sjekket litt på min i dag og den hadde "vanlig" vannpumpe,så da er det nok bare de små bensin motorene som har elektrisk pumpe, mens de større bensin motorene og diesel har "vanlig" jeg ser bare den ene lufte skruen. Så da er det nok bare den som skal brukes. 

 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er sprekk i blokka eller toppen, vært borti dette på ett par N47.. hvis det ikke er luft, termostaten funker, vannpumpa funker, og de ikke finner lekkasje med trykktest må toppen av for kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpe og termostat er i orden.

men. Verksted mener dem tok test av kjølevannet for å "utelukke" toppakning ved å sjekke om det var eksos i kjølevannet det fant dem ikke. De bare bytta kjølevannet og sier problemet vil ikke komme, men problemet er der fortsatt! 

Erfaringsmessig er du den første som har vært borti det på n47 motor, så er litt nysgjerrig, hvilke andre symptomer opplevde du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått noen dager og bilen har kjørt noen hundre km blandet kjøring, merker det er mindre trykk i vannslangene "de er ikke steinharde som dem var for noen dager siden"

Og kjølevæske har ikke forsvunnet i det hele tatt, eneste jeg har gjort er å sjekka luft filteret der satt det en såkalt "sportsluftfilter" og den var gjørmete og skitten rensa den og satte den tilbake. 

Kan det ha hatt noe sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har bytta toppdeksel og pakning, en dyse, renset de andre dysene byttet til en annen brukt egr kjøler og ny termostat. Ingen tegn til vann i olje eller olje i vann. Ikke lukter det drivstoff fra kjølevannet heller. 

Hva kan være problemet? Har brukt mye tid og penger på bilen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...