Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke noe om hva BMW tenker, men boksene fra DTUK synes jeg gir mye, har hatt de på både diesel og bensin opp igjennom, meget happy..

https://www.diesel-performance.co.uk/tuning/car/bmw/5-series-touring-g31-from-2017-onwards/540-d-xdrive-320ps235kw-2993-ccm-2/

Kombinert med sportseksos, vil kanskje det løse det du er ute etter? Boksen er relativt enkel å både koble på og av. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, flott bil du har handlet 😃

Men her skulle det vært mye mere bilder 😮

Vil tro at Bmw ikke vil tilby MPPK til 540d for da vil den være rimelig lik M550D i ytelser.

Det gjør de også ikke med flere modeller for å nettopp tjene mer penger på salg av dyrere modeller. 

Var vel derfor @fupsaker ikke fikk tak i det til 330i ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

Wow, flott bil du har handlet 😃

Men her skulle det vært mye mere bilder 😮

Vil tro at Bmw ikke vil tilby MPPK til 540d for da vil den være rimelig lik M550D i ytelser.

Det gjør de også ikke med flere modeller for å nettopp tjene mer penger på salg av dyrere modeller. 

Var vel derfor @fupsaker ikke fikk tak i det til 330i ikke sant?

Stemmer det, derfor har jeg muligens en slik boks til min. 🤗 Og tilfeldigvis en slik som kan omprogrammeres til trådstarter sin 40d. 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, fupsaker skrev:

Vet ikke noe om hva BMW tenker, men boksene fra DTUK synes jeg gir mye, har hatt de på både diesel og bensin opp igjennom, meget happy..

https://www.diesel-performance.co.uk/tuning/car/bmw/5-series-touring-g31-from-2017-onwards/540-d-xdrive-320ps235kw-2993-ccm-2/

Kombinert med sportseksos, vil kanskje det løse det du er ute etter? Boksen er relativt enkel å både koble på og av. :) 


Heia

Noe annet enn originalt, eller noe annet seriøst som tar over hele garantiansvaret er ikke aktuelt.... :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gorg skrev:

Wow, flott bil du har handlet 😃

Men her skulle det vært mye mere bilder 😮

Vil tro at Bmw ikke vil tilby MPPK til 540d for da vil den være rimelig lik M550D i ytelser.

Det gjør de også ikke med flere modeller for å nettopp tjene mer penger på salg av dyrere modeller. 

Var vel derfor @fupsaker ikke fikk tak i det til 330i ikke sant?

Tusen takk, og det kommer noen bilder etterhvert :)

Er ikke enig med det du skriver om powerkit, for da ville det ikke vært mulig med powerkit til 540i for å skjerme 550i.
 

Endret av Jan Christian Huus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:


Heia

Noe annet enn originalt, eller noe annet seriøst som tar over hele garantiansvaret er ikke aktuelt.... :(

 

Vel, jeg ser den og er enig med deg, men en boks påvirker ikke garantien på bilen, ettersom den kan fjernes. Samtidig kan man ha en garanti på motor og drivverk fra produsent av boksen. Opp til deg, selvfølgelig. :) Har hatt det i flere av mine og er svært fornøyd. Men skulle helst hatt originalt powerkit, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:

Tusen takk, og det kommer noen bilder etterhvert :)

Er ikke enig med det du skriver om powerkit, for da ville det ikke vært mulig med powerkit til 540i for å skjerme 550i.
 

MPPK på x40i henter vell "bare" ut 340-360 hk. Altså langt under 550i. 
Hvorfor ikke på x40d? Vell har vell viste seg at BMW har slitt med det å holde utslippet på plass når de har undersøkt dette på b47. Mye av dette kommer vell av adblue og at med effektøkning kan ikke utslippet øke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, fupsaker skrev:

Vel, jeg ser den og er enig med deg, men en boks påvirker ikke garantien på bilen, ettersom den kan fjernes. Samtidig kan man ha en garanti på motor og drivverk fra produsent av boksen. Opp til deg, selvfølgelig. :) Har hatt det i flere av mine og er svært fornøyd. Men skulle helst hatt originalt powerkit, ja..

Mulig du har rett, men jeg er uansett ikke villig til å gjøre slike endringer uten at alle garantier er på plass videre.
Og slik jeg oppfatter det så koster det for mye å la andre (produsent av boks) overta garanti. 
Det betyr i praksis at det er betalt for garanti på motor, drivverk og gearkasse 2 ganger.
Det er vel en grunn til at AC Schnitzer skal ha 70 000,- for effektendring.
Tipper ca 15 - 20 000,- for effekt og ca 50 000,- for garanti.

Eneste alternativet mitt er å benytte original så en slipper å betale for garanti en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ahj skrev:

MPPK på x40i henter vell "bare" ut 340-360 hk. Altså langt under 550i. 
Hvorfor ikke på x40d? Vell har vell viste seg at BMW har slitt med det å holde utslippet på plass når de har undersøkt dette på b47. Mye av dette kommer vell av adblue og at med effektøkning kan ikke utslippet øke. 

Tja, det er mulig du har rett. 
Vet at effektendringen på 540i ikke er all verden....
Krysser fingre for at power kit er på vei, da dette er "rimelige" hestekrefter når det ikke er HK-avgift.
Men ut fra googling og svar fra BMW så ser det ikke lyst ut.
Ting ordner seg litt med sportseksos da :)
Ikke noe mere guffe, men enda finere lyd i sportsmodus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Heisann, har en G31 530d MSport xDrive i bestilling der jeg har jobbet for å finne ut hva slags understell jeg vil ha på bilen. Etter litt fram og tilbake endte jeg opp med Adaptive Drive.

Har diskutert med Jan Christian på meldinger siste måneden og han har vist stor interesse i å hjelpe meg med saker jeg lurer på. Og ikke bare det... Han inviterte meg, en totalt fremmed person, på en kjøretur med bilen sin for at jeg skulle få kjenne på oppsett av et understell som det ikke var mulig å få prøvekjøre hos Jæger Sentrum i Bergen.

Stor kudos til Jan Christian :-D for all assistanse i prosessen. Takk for en meget hyggelig bilprat og en uvurderlig prøvetur 8)

 

Richard  

 

PS! Du må få fingen ut og sette opp noen bilder av bilen din i tråden her. Selv om du ennå ikke er ferdig med prosjektet, kan mange her finne stor glede i bilder av bilen slik den står nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Heia.....

Da gjør jeg som Jesus og står opp fra de døde :P

Har ikke lest igjennom alt, men her er status og litt bilder..
-Senket 30mm hele veien rundt med AC Shnitzer
-19" replica M550 felger vinter m/245 dekk
-20" Vossen VFS-1 felger sommer m/245/285 dekk
-Foliert ramme på grill, speilhus og deksel i forskjerm i lik farge som sommerfelger
-Performance diffusor lakkert i svart høyglans
-Kromlist i dørhåndtak lakkert i bilens farge
-Performance stoffmatter x4
-Ellers maks utstyrt utenom ventilerte seter, bakseteunderholdning og varme i seter bak.
-Full behandling hos Rasmussen Auto Spa for noen uker siden.

Bilen har rullet ca 20 000 km, og oppført seg helt utmerket.
Var på langtur i mars fra Bergen til Harstad via via via. Ca 6 000 km på masse dårlige vinterveier. 
Normalt forbruk på blandet kjøring er 0,75 l/m
Beste måling jeg har gjort er fra Myrkdalen til Bergen (ca 120 km) med 0,48 l/m

Har lite å klage på utenmom at powerkit og sportseksos lar vente på seg....
Om noen finner noe informasjon om disse to så skrik ut (kun originalt).

Legger ved litt random bilder også.

God sommer :)

gh.jpg

ghnghn.jpg

ghnhgnh.jpg

ghgmghm.jpg

ghjghjghj.jpg

ghnghnghn.jpg

ghngnhghnh.jpg

gnhgnhghn.jpg

fgfgd.jpg

IMG_1342.jpg

IMG_1335.jpg

IMG_1336.jpg

IMG_1337.jpg

IMG_1338.jpg

IMG_1339.jpg

IMG_1340.jpg

IMG_1341.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...