Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært i kontakt med GS og Jæger i Bergen uten hell...
Siden denne ikke har M-sport understell mangler den 10mm senking som M-sport understellet har.
Tenker at bilen hadde kledd en fin liten senking på ca 20-25mm...
Er det andre leverandører en HR via GS som kan hjelpe?
Tips mottas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

AC Schnitzer tilbyr 30mm fjærer til G30/G31. :) 
http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/products-models/5-series/g30-sedan-g31-touring-since-2017/suspension/

Og i følge ACS selv er https://www.gulbrandsenco.no leverandør i Norge.
 

Tusen hjertelig takk 😀

Blir en telefon i morgen til Gulbrandsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Marius2002 skrev:

AC Schnitzer tilbyr 30mm fjærer til G30/G31. :) 
http://www.ac-schnitzer.de/en/bmw-cars/products-models/5-series/g30-sedan-g31-touring-since-2017/suspension/

Og i følge ACS selv er https://www.gulbrandsenco.no leverandør i Norge.
 


Takk igjen for tips om Gulbrandsen.
Nettopp snakket med en svært hyggelig kar der og vurderer nå både senk og 19" AC Schnitzer felger til vinter....!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Har vært i kontakt med GS og Jæger i Bergen uten hell...
Siden denne ikke har M-sport understell mangler den 10mm senking som M-sport understellet har.
Tenker at bilen hadde kledd en fin liten senking på ca 20-25mm...
Er det andre leverandører en HR via GS som kan hjelpe?
Tips mottas :)

Jeg har ACS senk på min F11 og er svært fornøyd. Du kan kontakte Baan Velgen i Nederland for info her, topp service og gode priser. Kjøpte både senk og eksos herfra- Hils fra Raymond, så får du nok litt ekstra god pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Jeg har ACS senk på min F11 og er svært fornøyd. Du kan kontakte Baan Velgen i Nederland for info her, topp service og gode priser. Kjøpte både senk og eksos herfra- Hils fra Raymond, så får du nok litt ekstra god pris :) 

Har samme på min F11 også, og er som deg svært fornøyd.
Har lyst å kjøpe i Norge og få det ferdig montert med alt inkludert så jeg kan få det godkjent i ettertid.
Har forespurt Jæger i Bergen om pris.
Har fått pris fra Gulbrandsen.
Ca kr 3 000,- for settet.
Ca kr 12 000,- for hele settet inkl alt som trengs av programmering, montering og kontroll. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ankommet Drammen! :):):)

Antar bilen er på plass i Bergen sent neste uke eller uken deretter.
Noen småting til er kommet på plass de siste dagene.

Performance diffusor er bestilt.
Denne blir lakkert svart høyglans og montert før overtakelse.

Noe foliering blir utført før overlevering:
Speilhus, deksler på skjerm og grillen.

Noe smålakkering før overlevering:
Dårhåndtak i bilens farge samt svart "spiler" på støtfanger foran lakkeres i bilens farge.

Litt endring på understellet før levering da bilen ikke har M-sport understell og er 10mm høyere enn normal M-sport:
AC Schnitzer senkefjærer 30mm + lik programmering bak.
Jæger i Bergen utfører jobben og leveres med hjulstilling slik at endring kan godkjennes i vognkort.

I tillegg har jeg fått tak i vinterfelger som leveres en gang i september.
Felgene er replica, men gjort skikkelig. Italienske  CMP skal etter hva jeg har fått fortalt være svært bra.
Felgene leveres som 19x8 med 245 dekk hele veien rundt.
Dekkene var alt bestilt, om ikke ville jeg hatt 225 bredde. Derfor 8" bredde istedet for 8,5".
Bilde av nye femmeren med felgene montert...

Snart kan jeg knipse egne bilder....! :)

 

bmw_5_349-gmp-dea-matt-anthracite-diamond_web_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.8.2017 at 17.41, Jan Christian Huus skrev:

Bilen er ankommet Drammen! :):):)

Antar bilen er på plass i Bergen sent neste uke eller uken deretter.
Noen småting til er kommet på plass de siste dagene.

Performance diffusor er bestilt.
Denne blir lakkert svart høyglans og montert før overtakelse.

Noe foliering blir utført før overlevering:
Speilhus, deksler på skjerm og grillen.

Noe smålakkering før overlevering:
Dårhåndtak i bilens farge samt svart "spiler" på støtfanger foran lakkeres i bilens farge.

 

Antar du ikke har bestilt carbon diffuseren siden du skal lakkere den svart.

Skal du foliere de delene du nevner svarte? Antar du har bestilt sort høyglans vinduslister, så da er deksel på skjerm (de bak fremhjulene) allerede svarte, så hvorfor foliere de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.H.D skrev:

Antar du ikke har bestilt carbon diffuseren siden du skal lakkere den svart.

Skal du foliere de delene du nevner svarte? Antar du har bestilt sort høyglans vinduslister, så da er deksel på skjerm (de bak fremhjulene) allerede svarte, så hvorfor foliere de?

Du har en del rett og en del feile antakelser :)

Har ikke bestilt med nedre del av diffusoren (splitter?).
Hele diffuseren lakkeres svart.
Du har rett at bilen leveres med sort høyglans vinduslister.
All foliering jeg gjør er i grått.
Sommerfelger leveres i matt graphite og har tatt fargeprøve av disse til folie.
Blir å ligne en del på M550i/d, men har så langt valgt å ikke foliere listene over kurvelys. Vil først se hvordan det blir uten.
Synes ikke noe om at disse listene er svart på biler som ikke er svart, så har i første omgang bedt om at de lakkeres i bilens farge sammen med kromlistene i dørhåndtakene.

Ikke helt standard, men har ett håp om at det skal bli fint.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jan Christian Huus skrev:

Du har en del rett og en del feile antakelser :)

Har ikke bestilt med nedre del av diffusoren (splitter?).
Hele diffuseren lakkeres svart.
Du har rett at bilen leveres med sort høyglans vinduslister.
All foliering jeg gjør er i grått.
Sommerfelger leveres i matt graphite og har tatt fargeprøve av disse til folie.
Blir å ligne en del på M550i/d, men har så langt valgt å ikke foliere listene over kurvelys. Vil først se hvordan det blir uten.
Synes ikke noe om at disse listene er svart på biler som ikke er svart, så har i første omgang bedt om at de lakkeres i bilens farge sammen med kromlistene i dørhåndtakene.

Ikke helt standard, men har ett håp om at det skal bli fint.
 

Ja da skjønner jeg ideen med folieringen.

Men jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt å gjøre det med diffuseren. M Performance diffuseren til G30/31 er en todelt sak der du velger en liten diffuser med finner i plast, eller en større i CF som du setter på en del som er like stor som erstatter den orginale som følger med M pakken.

MPer.jpg.da1510f5021ca219378a544d2420781b.jpg

Du må ha del 8 (som finnes i to versjoner, en til 520-540, og en til M550 og M Performance eksosen) og så velger du enten del 9 (delenr 51192412406) som er den lille diffuseren med finner i plast, eller del 10 (delenr 51192412405) som er CF diffuseren.

Her er del 8 sammen med del 10 

attachment.php?attachmentid=1580305&stc=

Mens her er del 8 og del 9. Så jeg lurer på om du bare har bestilt del 8, eller om planer er å ha det som på bilen under her?20170211_122810.thumb.jpg.fa18d8900c0d05b33fef2aee164c4e9f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, E.H.D skrev:

Ja da skjønner jeg ideen med folieringen.

Men jeg skjønner ikke hvordan du har tenkt å gjøre det med diffuseren. M Performance diffuseren til G30/31 er en todelt sak der du velger en liten diffuser med finner i plast, eller en større i CF som du setter på en del som er like stor som erstatter den orginale som følger med M pakken.

MPer.jpg.da1510f5021ca219378a544d2420781b.jpg

Du må ha del 8 (som finnes i to versjoner, en til 520-540, og en til M550 og M Performance eksosen) og så velger du enten del 9 (delenr 51192412406) som er den lille diffuseren med finner i plast, eller del 10 (delenr 51192412405) som er CF diffuseren.

Her er del 8 sammen med del 10 

attachment.php?attachmentid=1580305&stc=

Mens her er del 8 og del 9. Så jeg lurer på om du bare har bestilt del 8, eller om planer er å ha det som på bilen under her?20170211_122810.thumb.jpg.fa18d8900c0d05b33fef2aee164c4e9f.jpg


Ser du har satt deg godt inn i dette, og det måtte jeg også gjøre.
Delesalg hos BMW Bergen Fikk ikke dette helt til da databasen deres sier nei til del 10 om en har M-sport...
Har forklart til de at det er enten 9 eller 10 som skal benyttes sammen med 8.

Jeg har vært usikker på hva jeg skulle velge, da jeg synes at den store (10) blir litt voldsom. 
Etter at jeg fikk pris på den store så ble valget enda enklere :)

Uansett ganske enkelt i ettertid å montere den store.

Vet ikke hva du synes om dette, men jeg tenker at den gjerne blir mest "ren" uten den store diffusoren.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jan Christian Huus skrev:


Ser du har satt deg godt inn i dette, og det måtte jeg også gjøre.
Delesalg hos BMW Bergen Fikk ikke dette helt til da databasen deres sier nei til del 10 om en har M-sport...
Har forklart til de at det er enten 9 eller 10 som skal benyttes sammen med 8.

Jeg har vært usikker på hva jeg skulle velge, da jeg synes at den store (10) blir litt voldsom. 
Etter at jeg fikk pris på den store så ble valget enda enklere :)

Uansett ganske enkelt i ettertid å montere den store.

Vet ikke hva du synes om dette, men jeg tenker at den gjerne blir mest "ren" uten den store diffusoren.
 

Ja, det var litt diskusjon på bimmerpost om disse delene da de først ble annonsert. 

Så du har du valgt del 9?

Uten å ha sett det i virkeligheten, synes jeg også den ser finest ut. Synes den store ser litt påklistret ut og med litt merkelige linjer i forhold til resten av bakenden. Og som du sier, prisen taler også for den lille diffuseren. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Ja, det var litt diskusjon på bimmerpost om disse delene da de først ble annonsert. 

Så du har du valgt del 9?

Uten å ha sett det i virkeligheten, synes jeg også den ser finest ut. Synes den store ser litt påklistret ut og med litt merkelige linjer i forhold til resten av bakenden. Og som du sier, prisen taler også for den lille diffuseren. :-)


Dumt jeg ikke var klar over den diskusjonen. 
Hadde gjort jobben med å overbevise Jæger litt lettere.
Men kom frem til det samme at del 8 måtte brukes også valgte en selv om en skulle bruke del 9 eller del 10.
Jeg har vært litt usikker, men etter å ha sett mer på bilder og sett prisen for nr 10 (store diffusoren) så ble valget svært enkelt.
Så ja, jeg har gått for del 8 og del 9 og tror det blir bra.
Om jeg hadde valgt del 10 ville jeg foliert denne i grått slik som de andre delene. 
En del som vises i karbon synes ikke jeg ville passet inn.

Har troen på valgte diffusorløsning og ser den vil ligne på performance diffosuren til F11 som jeg har i dag.

Time will show.. Ikke lenge igjen til bilen overleveres :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...