Gå til innhold

F80 M3 San Marino blå | Bilder


Anbefalte innlegg

5 hours ago, Clipictrial said:

ROk, da skal jeg prøve å komme med litt konstruktiv kritikk; å ødelegge fantastiske kjøreegenskaper pga. en perfekt avstemt fjæring med ''billige'' ettermarkedscoilovere (Les: Det er svært få coilovere, selv i høy prisklasse, som er i nærheten av fjæringskvaliteten BMW setter opp på disse originalt) er ganske bak mål. I tillegg kler jo original hjulene bilen ekstremt godt, og jeg er ganske sikker på at de originale hjulene både har lav vekt og er av topp kvalitet. Jeg antar at du også skal ha dekkstrekk, som er med på å ødelegge kjøreegenskapene enda mer.

Å ''modifisere'' (bytte deler) dette er i mine øyne galskap på en så ny og velkonstruert bil.
De som mener dette er kult har både dårlig smak og lite greie på bil, ferdig diskutert.
Hvis man absolutt skal kjøre ubrukelig lavt med teite hjul bør man jo ta utgangspunkt i en Audi med dårlig vektfordeling og lite gjennomtenkte løsninger originalt.

Det er mulig dette blir for krass kritikk for deg, men i mine øyne er den veldig konstruktiv. 
At biler med ubrukelig hjuloppheng og hjul drar positiv oppmerksomhet sier mest om gruppen mennesker som gir oppmerksomheten.                                             

Må du slutte å være en slik en gammalerik, omtale smidde oz futura som negativt er snøsprat. 

Ta av deg skylappene, kjøper ikke en slik bil med skilt for å bo på rudskogen. Er banekjøring all mål og mening kjøper man råkarroserri uten passasjerstol og slikt unødig tull for det formålet. Dette er en kosebil, rett og slett. Regner med du er klar over at om man skal bruke den litt mere effektivt så er det faktisk mulig å bytte hjul tilbake til mere egna dim. 

M er ikke slik det var, se hvor "mye" deler fra m4 som er igjenn etter en tur til kk motorsport. Det er en kosebil bygd med motorsporterfaring. 

Bytte deler på nye biler er kanskje galskap for enkelte, for andre er det hverdagslig. Relativt til det man ønsker av egenskaper og økonomi. 

Skjønner så innmari godt at mange dropper bimmers og norske forum, når dette er det enkelte klarer å hive ut av seg når noen gidder å legge arbeid i en slik tråd. Hadde det vert Ta technix coilovers til 2000 og zitofelger ok, men dette er bare kvalmt.

Det er mulig dette blir for krass kritikk til deg, men i mine øyne er den konstruktiv. 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid forsiktig med å kritisere i andres tråder. Men det er ikke til å stikke under en stol at kritikken kommer av noen ganske gode poeng. M3 er en bil som har ett understell og noen kjøreegenskaper de fleste konkurrentene er villige til å dø for. De bruker milliarder av euro og ett hundretalls av bilindustriens dykgtigste konstruktører for å få dette til. Da sliter jeg også med å se hvorfor noen velger å ta bort alt dette for utseende sin skyld. Så kan man kanskje si at bilen skal aldri på bane likevel, men hvorfor velger man da bilen med manuell. Skulle jeg hatt en "posør bil" da hadde jeg valgt den med dobbeltklutsj kassa, blir da lettere å selge igjen. Manuell handler kun om kjøreopplevelse og det å være involvert i selve kjøringen. Selv hadde jeg aldri valgt en M3 uten manuell, for meg så handler M bil om kjøring :) Så er det jo aspektet med garanti, hva er BMW villig til å utbedre når bilen er full av ettermarkedsdeler? Ryker vitale deler i understellet så blir det jo veldig lett for BMW å skylde på at dette er en følgeskade forårsaket av delene som er montert på. 

Men, ikke anse dette som kritikk da det ikke er ment slik. Jeg synes det du gjør med bilen din er strålende, ikke akkurat hva jeg ville ha gjort men det er det som gjør oss forskjellige. Kjedelig om alle skulle like det samme, supert at noen vil gå andre veier med noe annet enn en utkjørt gammel E36 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en nydelig uten tvil med rette farger og alt.

Men det er jo det som er så fint i dagens samfunn,din bil ,dine valg og muligheter.:).

Skulle man tilfredstille hele verden både originalpolizei og andre ,ja da hadde en blitt sliten gitt.

Jeg for min del ,hadde ikke rørt en skrue på den,da jeg synes den er perfekt fra fabrikk,men blir jo helrå nå og med nye felg og understell.:).

Igjen nydeilg bil ,hvor du bestemmer selv alt og ingen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er alltid forsiktig med å kritisere i andres tråder. Men det er ikke til å stikke under en stol at kritikken kommer av noen ganske gode poeng. M3 er en bil som har ett understell og noen kjøreegenskaper de fleste konkurrentene er villige til å dø for. De bruker milliarder av euro og ett hundretalls av bilindustriens dykgtigste konstruktører for å få dette til. Da sliter jeg også med å se hvorfor noen velger å ta bort alt dette for utseende sin skyld. Så kan man kanskje si at bilen skal aldri på bane likevel, men hvorfor velger man da bilen med manuell. Skulle jeg hatt en "posør bil" da hadde jeg valgt den med dobbeltklutsj kassa, blir da lettere å selge igjen. Manuell handler kun om kjøreopplevelse og det å være involvert i selve kjøringen. Selv hadde jeg aldri valgt en M3 uten manuell, for meg så handler M bil om kjøring :) Så er det jo aspektet med garanti, hva er BMW villig til å utbedre når bilen er full av ettermarkedsdeler? Ryker vitale deler i understellet så blir det jo veldig lett for BMW å skylde på at dette er en følgeskade forårsaket av delene som er montert på. 

Men, ikke anse dette som kritikk da det ikke er ment slik. Jeg synes det du gjør med bilen din er strålende, ikke akkurat hva jeg ville ha gjort men det er det som gjør oss forskjellige. Kjedelig om alle skulle like det samme, supert at noen vil gå andre veier med noe annet enn en utkjørt gammel E36 👍

Selvfølgelig har BMW brukt mye tid på å utvikle bilen. Men personlig syns jeg bilen er for bløt og krenker for mye originalt. Har du kjørt bil med et skikkelig luftsystem? Min E92 ble mye mer sportslig og tok humper i veien mye bedre enn det originale understellet, og med H&R fjærer. Krenker mindre også. Så det er ikke bare for utseende sin del. 

Så du mener at man burde kun velge manuell om man kjører på bane? Man kan kjøre aktivt og ha det gøy uten å måtte kjøre på bane. Samtidig blir de fleste M-biler kjørt i all hovedsak på vanlig vei, med mindre man bor i nærheten av en bane. Det handler bare om preferanser. Hadde jeg villet hatt en ren banebil hadde jeg heller bygd en ren banebil av en E46.

Det er utrolig mange som har skylapper når det kommer til luft.

Garanti er jeg fullt klar over, men dette hadde blitt det samme om jeg hadde kjøpt coilovers. Originalhøyde er uaktuelt for meg uansett. 

7 timer siden, sveigis skrev:

Dette var en nydelig uten tvil med rette farger og alt.

Men det er jo det som er så fint i dagens samfunn,din bil ,dine valg og muligheter.:).

Skulle man tilfredstille hele verden både originalpolizei og andre ,ja da hadde en blitt sliten gitt.

Jeg for min del ,hadde ikke rørt en skrue på den,da jeg synes den er perfekt fra fabrikk,men blir jo helrå nå og med nye felg og understell.:).

Igjen nydeilg bil ,hvor du bestemmer selv alt og ingen andre :)

Takk for det!

Alltid noen som klager, uansett hva man gjør..

 

----

 

Nå legger vi denne ballen død, og så får de som er interessert følge med videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så kan man kanskje si at bilen skal aldri på bane likevel, men hvorfor velger man da bilen med manuell.

Fordi, akkurat som du selv sier, bilen skal aldri på bane. Skal man derimot på bane så er det jo nettopp da man ikke bør velge manuell. 


Er halve bimmers deleiere i denne bilen, Frode? Mtp. at det er så mange som skal ha et ord med i laget om hva du kan og ikke kan gjøre med denne bilen, mener jeg..

Jeg synes aldri en bil er perfekt fra fabrikk, så jeg gleder meg til å se fortsettelsen her! :)  

Edit: Ser vi postet samtidig, Frode. Ballen ruller ikke mer fra meg.
 

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frode D skrev:

Selvfølgelig har BMW brukt mye tid på å utvikle bilen. Men personlig syns jeg bilen er for bløt og krenker for mye originalt. Har du kjørt bil med et skikkelig luftsystem? Min E92 ble mye mer sportslig og tok humper i veien mye bedre enn det originale understellet, og med H&R fjærer. Krenker mindre også. Så det er ikke bare for utseende sin del. 

Så du mener at man burde kun velge manuell om man kjører på bane? Man kan kjøre aktivt og ha det gøy uten å måtte kjøre på bane. Samtidig blir de fleste M-biler kjørt i all hovedsak på vanlig vei, med mindre man bor i nærheten av en bane. Det handler bare om preferanser. Hadde jeg villet hatt en ren banebil hadde jeg heller bygd en ren banebil av en E46.

Det er utrolig mange som har skylapper når det kommer til luft.

Garanti er jeg fullt klar over, men dette hadde blitt det samme om jeg hadde kjøpt coilovers. Originalhøyde er uaktuelt for meg uansett.

Jeg har kjørt en E92 med sikkelig luftunderstell, var absolutt ingen negativ opplevelse. Men dette var en vanlig 320i, jeg mener at understellet på en ren M bil er noe helt annet. Jeg hadde også gleden av å kjøre en F80 M3 Competition Package, fikk ikke inntrykk av at den trengte ett strammere understell. Men dette handler om smak og personlige referanser 😀

Det med manuell er også noe som går på personlige referanse. Jeg kjører på bane for å more meg, ikke sette rundetider. Så da er manuell ett soleklart valg, det gir rett og slett en mer involverende kjøreopplevelse. Jeg skal ikke snakke så høyt om involverende kjørefølelse, jeg som kjører F10 med diesel på bane. Men det er kanskje derfor jeg lengter etter manuell i en M3 😉 F80 M3 er en god kandidat når min trofaste F10 skal byttes ut, så jeg kommer uansett til å følge med i denne tråden 👍

2 timer siden, Torek skrev:

Fordi, akkurat som du selv sier, bilen skal aldri på bane. Skal man derimot på bane så er det jo nettopp da man ikke bør velge manuell. 


Er halve bimmers deleiere i denne bilen, Frode? Mtp. at det er så mange som skal ha et ord med i laget om hva du kan og ikke kan gjøre med denne bilen, mener jeg..

Ja skal man sette rundetider så velger man dobbeltklutsjkassa, skal man kose seg (slik jeg liker) så velger man manuell. Jeg har ikke skils til å sette noen råe rundetider, så da kan jeg heller kose meg på en bane...eller inspirerende vei 😀

Når man er aktiv i sosiale medier og poster i ett åpent forum så må man forvente å få tilbakemeldinger. Hvis man ikke vil ha negative tilbakemeldinger så er ikke forum noen å satse på. Jeg anser det som en del av gamet vi driver her, man kan ikke alltid forvente å bli skuet med hårene når man aktivt legger ut her. Jeg synes Frode selv takler denne lille kritikken bra, han svarer saklig og bestemt. Det er verre med noen av dere andre her 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Torek skrev:

Fordi, akkurat som du selv sier, bilen skal aldri på bane. Skal man derimot på bane så er det jo nettopp da man ikke bør velge manuell. 


Er halve bimmers deleiere i denne bilen, Frode? Mtp. at det er så mange som skal ha et ord med i laget om hva du kan og ikke kan gjøre med denne bilen, mener jeg..

Jeg synes aldri en bil er perfekt fra fabrikk, så jeg gleder meg til å se fortsettelsen her! :)  

Edit: Ser vi postet samtidig, Frode. Ballen ruller ikke mer fra meg.
 

Enig der. En av de første tingene jeg så med bilen var hvor høy den var foran. Hehe.

7 timer siden, DanielStance skrev:

Veldig spent på hvordan bilen blir med Futura :D

Er bortreist på jobb i en uke til og så blir det pulverlakk på tennene. Så det blir en stund til...

5 timer siden, E.H.D skrev:

Skal du bruke dekkene som fulgte med de orginale 20" felgene, eller skal du til med andre dimensjoner?

Har lurt på å flytte de over, men tror jeg må ned på 255 og 275 for å få de innenfor skjermene med de nye felgene. Litt greit å ha de originale hjulene tilgjengelige og.

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har kjørt en E92 med sikkelig luftunderstell, var absolutt ingen negativ opplevelse. Men dette var en vanlig 320i, jeg mener at understellet på en ren M bil er noe helt annet. Jeg hadde også gleden av å kjøre en F80 M3 Competition Package, fikk ikke inntrykk av at den trengte ett strammere understell. Men dette handler om smak og personlige referanser 😀

Det med manuell er også noe som går på personlige referanse. Jeg kjører på bane for å more meg, ikke sette rundetider. Så da er manuell ett soleklart valg, det gir rett og slett en mer involverende kjøreopplevelse. Jeg skal ikke snakke så høyt om involverende kjørefølelse, jeg som kjører F10 med diesel på bane. Men det er kanskje derfor jeg lengter etter manuell i en M3 😉 F80 M3 er en god kandidat når min trofaste F10 skal byttes ut, så jeg kommer uansett til å følge med i denne tråden 👍

Ja skal man sette rundetider så velger man dobbeltklutsjkassa, skal man kose seg (slik jeg liker) så velger man manuell. Jeg har ikke skils til å sette noen råe rundetider, så da kan jeg heller kose meg på en bane...eller inspirerende vei 😀

Når man er aktiv i sosiale medier og poster i ett åpent forum så må man forvente å få tilbakemeldinger. Hvis man ikke vil ha negative tilbakemeldinger så er ikke forum noen å satse på. Jeg anser det som en del av gamet vi driver her, man kan ikke alltid forvente å bli skuet med hårene når man aktivt legger ut her. Jeg synes Frode selv takler denne lille kritikken bra, han svarer saklig og bestemt. Det er verre med noen av dere andre her 🤔

Ja, nettopp. Derfor syns jeg det er rart å fortelle andre at de heller bør velge en annen girkasse. Det går kun på preferanser.

Jeg takler kritikk, både negativ og positiv. Det jeg reagerer på er måten enkelte skriver på, spesielt "ovenifra og ned"..

4 timer siden, Amistad skrev:

hvor blir det av dette bildet med nye felger bak og framme ? 

Sinnsykt rå bil du har. Dette er bil man bare kan drømme om.

Blir som dop ... neste bildet, må ha neste bildet :)

Takk takk :D Det blir nok en stund til enda... Satser på slutten av September.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.8.2017 at 16.15, Frode D skrev:

[...]

Jeg fikk faktisk tårer i øynene ved å lese historien og leve meg inn i opplevelsen din når du hentet bilen på Welt.

Det må virkelig være en fantastisk følelse!

 

For the record:

Jeg ville nok hatt bilen original. Selv om det er veldig uvesentlig - da jeg ikke har penger for å kjøpe en slik bil.

Men det har du! Da mener jeg du må modifisere bilen slik du selv vil.

Jeg blir skikkelig glad når entusiaster har råd til, og prioriterer, å kjøpe seg drømmebilen sin.

Lykke til og nyt høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Espen Pettersen skrev:

Jeg fikk faktisk tårer i øynene ved å lese historien og leve meg inn i opplevelsen din når du hentet bilen på Welt.

Det må virkelig være en fantastisk følelse!

 

For the record:

Jeg ville nok hatt bilen original. Selv om det er veldig uvesentlig - da jeg ikke har penger for å kjøpe en slik bil.

Men det har du! Da mener jeg du må modifisere bilen slik du selv vil.

Jeg blir skikkelig glad når entusiaster har råd til, og prioriterer, å kjøpe seg drømmebilen sin.

Lykke til og nyt høsten :)

Tusen takk :) det var absolutt et høydepunkt i livet!

Kan du være grei å fjerne siteringer av alle bildene? Det er et veldig langt innlegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...