Gå til innhold

F80 M3 San Marino blå | Bilder


Anbefalte innlegg

10 timer siden, Gabz skrev:

Som regel er jeg veldig i mot tucking men snudde fort mening når jeg så det med Futuraene. Absolutt lekkert, Frode! :) Flott fargekombo er det også.

Takk for det. :D 

31 minutter siden, StigJ skrev:

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg ekstremt til dekk er på og kjørehøyden er valgt :D

 

Det blir nok ikke før ut i januar.. Mye utgifter i juletider, og har ikke dårlig tid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget et sammendrag av min favorittdel når det kommer til luftmontering.

Målet var å lage et oppsett som er funksjonelt, diskré og ser fint ut. Valget falt derfor på at alle deler er svarte. En annen ting var at ingen hull skulle borres i karosseriet. Slangene ble trukket bak bagasjeromsbekledningen og ut ventilasjonslukene på hver siden bak bakfanger. Tok ingen bilder av montering av belger og dempere da dette er bolt-on og ikke så spennende.

Utgangspunktet:
38184472035_e284b6d0ed_h.jpg

Gulvplate, forhøyning til 3P-manifold og klosser som skal holde gulvplate på plass. Brukte treplugger (som man finner på de fleste møbler) mot golvet og en skrue på toppen når den er kilt fast mot karosseriet:
38184471415_6ade5cf4fb_h.jpg

Trekt med filt og montert bolter. Prøvemontering med platen låst fast på hver side:
39035140922_1c99750659_h.jpg

Kuttet bort bunnen av den originale bekledningen. Perfekt passform:
25199365688_063eaf6266_h.jpg

Montering av alle delene:
39035143442_bf77067846_h.jpg

Perfekt passform. Ledninger til kompressor ble trekt i sort kabelstrømpe slik som resten:
39035143552_905d76bf39_h.jpg

Jeg laget til noen 90 graders vinkler for å montere tanken så høyt under hattehyllen som mulig, og for å kunne bruke eksisterende bolter i hattehylle. Tok ingen bilder av de... Vannutskiller er montert over batteri med slange ut og under bil. Skal også ha to til mellom kompressorer og opp til tank.

Tok frem speilrefleksen for å ta bilder av resultatet. Meget fornøyd! :) 

39002220342_440cbb8db9_h.jpg
39002218872_4559c18f1c_h.jpg
39002222122_83b9490ad9_h.jpg

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enormt bra stykke arbeid med integreringen av kompressor osv. Ikke at jeg hadde trodd noe annet når jeg har sett hva du har gjort før

Har du fått prøvd bilen noe særlig med nye understellet? Hvordan er det kontra orginale understellet, mtp stivhet og respons? Hvilke justeringsmuligheter har du "on the fly"? @Frode D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.12.2017 at 11.17, ahj skrev:

Helt nydelig! :D 

Takk!

On 15.12.2017 at 11.17, StigJ skrev:

Rett og slett nydelig arbeid dette her :applause:

Takk!

On 15.12.2017 at 12.31, Reef89 skrev:

Ja dette ble enormt bra.

Takk!

On 15.12.2017 at 12.56, Gorg skrev:

Enormt bra stykke arbeid med integreringen av kompressor osv. Ikke at jeg hadde trodd noe annet når jeg har sett hva du har gjort før

Har du fått prøvd bilen noe særlig med nye understellet? Hvordan er det kontra orginale understellet, mtp stivhet og respons? Hvilke justeringsmuligheter har du "on the fly"? @Frode D

Takk! Kjekt å høre. :) Den føles tight og fin ut, samtidig som den er behagelig å kjøre. Har ikke fått eksperimentert så mye enda på grunn av saltlaken de bruker her.... Mens jeg kjører så er det bare trykket som kan endres. Hardhet må justeres for hånd som på vanlige coilovers.

On 15.12.2017 at 19.13, sveigis skrev:

Nydelig stykke arbeid dette:).

Og jeg må si det er spenstig av deg og gå så "drastisk" til verks som du har gjort på noe av det råeste du kan få fra Bmw.

Moro å innom her og se synes jeg .

Takk for det!

Gøy å gjøre noe litt utenom det vanlige. :) 

On 15.12.2017 at 19.23, BjornarHS skrev:

Pen integrering av luftsystemet! 8)

Takk!

On 15.12.2017 at 19.27, Daniel. skrev:

Så veldig tøft ut med Futuraene :D Blir spennende å se til våren hvordan den blir med dekk og alt klart!

Det med luftsystemet ble veldig cleant!

Takk for det! Håper på å få på dekk i januar. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...