Gå til innhold

E92 335d Rubinschwarz


Anbefalte innlegg

3 timer siden, Tollefsen skrev:

Stod på rasteplassen langs lundevatnet inni vika når jeg så en f11 med noen litt spesielle skilt gli forbi. :roll: Kjørte i kø helt fra kristiansand til der, så åpnet det endelig seg noen lange strekk som det ikke er så ofte kontroll som saglandsbakken og fardalsbakken. Satt med laser i begge disse når jeg kjørte forbi.

Hehe ja, jeg fikk på de nye skiltene i helgen. La umiddelbart merke til din som stod langs Lundevatnet - så rimelig lav og stilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg over med bil som begivenhet. Tok turen på lørdag til Moi ca. 2 timer sør for Stavanger for å møte opp med en bekjent. Vi skulle ned til Lista Motorfestival, hvor det ble avholdt Street Legal. Fikk tuslet oss nedover og inn på området. Mye spesielle og fine biler av alle slags sorter, men det var merkbart at hovedtyngden lå på Amcar. Fikk kjørt et par runder på lørdagen hvor det var litt opp og ned på tiden. Brukte lørdagen til å finne mest effektive måte å få gang på bilen fra startplata, da dette er noe jeg sliter med selv med LSD.

Søndag var det kjøring igjen og nå hadde jeg funnet en teknikk som fungerte. Helgas personlig beste tid endte på 8.490sek. I elimineringen vant jeg første runde mot en 69-71ish mustang, men slo meg selv ut i runde 2 da jeg kjørte for fort (0.058sek):roll:.

Alt i alt en vanvittig morro helg hvor jeg har lært mye om hvordan bilen oppfører seg og det er ikke siste gang jeg deltar på et arrangement som dette :) 

Bilde 13.08.2017, 17.03.37.jpg

Bilde 13.08.2017, 18.48.00.jpg

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for en liten oppdatering igjen.

Org. LCI baklykter, M3 ratt og M3 håndbrekk på plass. Venter på DCT paddles som kommer i posten nokså snart fra Sverige.

Neste uke blir det dynomåling av bilen. Spennende å se hva den gir :) 

Bilde_29_08.2017,_17_52_39.jpg

 

Bilde_29_08.2017,_17_53_38.jpg

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ahj skrev:

Kjempe bra! Hvordan gjør du det med DCT paddles? Noe jeg sterkt vurderer på min :) 

Har forstått det slik at på pre lci som har push/pull paddles er det plug'n'play. På LCI er jeg litt mer usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tollefsen skrev:

Har forstått det slik at på pre lci som har push/pull paddles er det plug'n'play. På LCI er jeg litt mer usikker

Aha. Så det er bare å bytte om på noen kabler. For har samme paddles som deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Aha. Så det er bare å bytte om på noen kabler. For har samme paddles som deg :) 

Slik jeg har forstått det så har DCT paddles 2 ledninger (jord og + eller - alt ettersom om det er høyre eller venstre). + = gir opp, - = gir ned. Push/pull paddles har 3 ledninger (jord, + og -). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Lest gjennom noen sider her nå.

Er litt av noen oppgraderinger du har gjort på den uten tvil.:).

Hvertfall en fin bil og det ser jo ut som du bruker den og .

Det har den godt av :)

Takker så mye :) ja er blitt endel, men mye av det er ikke så synlig. Blir mer synlige oppgradering nå ila vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tollefsen skrev:

Slik jeg har forstått det så har DCT paddles 2 ledninger (jord og + eller - alt ettersom om det er høyre eller venstre). + = gir opp, - = gir ned. Push/pull paddles har 3 ledninger (jord, + og -). 

Aha, slik å forstå. Så da trenger man egentlig bare å bytte om på kontakten på den nye minus hendelen siden den da egentlig uten er + den også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var resultatet på plass fra målingen.

BMW CCN Avd. Rogaland besøkte Rune Helland (Mekonomen) idag. Bra oppmøte av folk (kom ut av tellingen på 40 personer). Resultatet er forskjellig fra benk til benk, men endte på 360Hk/790Nm. Fornøyd med resultatet, men allerede funnet ut at det ikke er nok effekt enda 😅✌️. Så det blir TRF Steg 4 så fort det lanseres.

IMG_2248.MP4

IMG_2249.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...