Gå til innhold

M20B20 - Fusker.


Tommy89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har problemer med en m20b20 som fusker ved tomgang og javn kjøring, men virker ok ved gasspådrag/høyt turtall.

Har sjekka timinga på register som var ok, skifta bensinfilter, skifta rotor, plugger, fordelerlokk.

Alle plugga har gnist.

Sjekka motstand i pluggledninger. Veit ikke hvor høy motstand det kan/skal være, men det var ingen av dem som skilte seg nevneverdig ut fra de andre.

Har ikke finjustert tenninga med lampe, men merker ingen endring i fuskinga på tomgangen ettersom man vrir på fordeleren, så tror ikke det er hovedårsaken.

Har prøvd med en annen tilsvarende motorstyring, men her var det ingen forskjell.

Gått over med startgass, men ikke funnet noe falskluft.

Sjekka godsflater som er ok.

 

Så da lurer jeg på om noen har noen flere forslag til hva det kan være?

 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmwmann24 : Ja er verdt forsøket med å reingjøre hvertfall:) 

Danskiii : Er innsprøytning her, så kan såklart være ei dyse som driver å kødder også. Har kjøpt no dyserens som bare helles på tanken som jeg tenkte jeg sku prøve. Har ikke helt trua på det, men er verdt forsøket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La bilen gå på tomgang med åpent panser i stummende mørke, da kan du se gnisten i ledningene og evt. overslag med det blotte øyet.

Har du sjekka vacumledningen til fordeleren? Lenge siden jeg har skrudd på en så gammel motor men så vidt jeg husker så blir fortenninga styrt av vacum via en tynn gummislange som er tilkoblet innsug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er feilen funnet og utbedret:) 

Det  var dysa på sylinder 1 som ikke var helt frisk lenger.

20170520_150639.thumb.jpg.fefe54af86eac58c773cfe9c87e13488.jpg

Skifta den og den gikk som en 2 liter burde gå i ca en halvtime før den blei akkurat lik igjen. Nå mangla jeg sylinder nr 5. Plukka ut dysa og akkurat samme hadde skjedd her. Skifta dysa der også og da var den frisk igjen, så den likte nok ikke å bli løsna på første gangen!

 

Takker for råd og tips folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...