Gå til innhold

Spørsmål om fjærbeinslager - Bmw e46 sedan


vegard89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var ute og tok en titt på fjærbeinslagerene i bilen bak. Er veldig usikker på når di ble skiftet ut sist, siden det ikke har blitt gjort noe der siden jeg kjøpte bilen i 2014.
Men jeg legger ved et bilde her fordi jeg er veldig usikker på om disse burde skiftes ut eller ikke? Skal skifte fjærer bak så da tenkte jeg det var lurt og skifte ut di fjærbeinslagerene samtidig. 

20170505_125414.jpg

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel og få noen til og gynge på bilen mens du følger med på hvor mye bevegelse det er i gummien. Du ser fort hvis gummien har løsnet fra metallet. Er du det minste i tvil så er det bare og bytte. Hvordan ser de ut på undersiden. Det kan komme mye salt og drit oppunder der som tærer hardt på metallet. 

Har du sjekket prisen? Hvis de koster under 500 kroner stk. så ville jeg ha byttet de uansett. Kjedelig og måtte gjøre den samme jobben om et år igjen fordi du sparte litt nå.

Skal du bytte kun fjærer eller tar du både fjærer og dempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Nei bytter bare fjærer. Så blir vel uansett litt ekstra jobb men da bytter jeg nok ut di fjærbeinslagerene. Tror dem kosta 370kr ca pr stk, men det er for originale

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...