Gå til innhold

Plutselige kutt under kjøring


pedro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Familiens E34 touring har plutselig begynt å stoppe Kuttene varer fra to til tre sekunder og opp til full stans. Starter igjen m en gang og går greit, men ikke gått. Hender kickdownen ikke virker og m henger trekker den dårligere. Veivsensor er byttet for kort tid siden sammen med plugger og diverse. Starter veldig raskt og lett og går meget gjevnt. Veldig irriterende dette og litt ubehagelig da det oppstår helt plutselig. 

M52 2.5 blokk og topp m M50 konvertering dette.

Glad for innspill 

Pedro 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifet du til uoriginal eller original veivsensor?
Er den uroiginal så kan feilen ligge der, men som nevnt over så er nok diagnose lurt.
Kan jo sjekke bilen for falskluft om du ikke har gjort dette allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Husker ikke, men var ikke E-bay Handler på GS, KOED eller M-verkstedet og noen ganger bremsedeler olje og lakk på Biltema. Er bare 2000 km siden veivsensoren ble byttet. Kan det være kamsensor?  

Falsk luft gir ikke kutt slik. Jevnt drag m ikke noe sprut i motoren. Bruker også litt mer suppe nå enn før. Går egentlig utrolig pent og rolig for å være en 21 år gammel bil

Etter en tur til Dr BMW har j ikke fått kontakt m hjernen. Derav ikke diagnose. Så plug and play løsning blir det ikke her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ille til værre I går sluttet bilen å gå skikkelig Den går på tomgang, men går ujevnt. Jo høyere motor temperatur,  jo dårligere gange. Ved gasspådrag smeller den skikkelig metallisk. Tatt ut pluggene og de var sotede, men så ok ut. Veivsensor er hel og ser fortsatt ut som ny. Ca 2500km. Kamsensor er ikke byttet Ser det er to typer coiler, så 3 er byttet før. Siden jeg ikke har lyst til å skifte ut deler på måfå tenkte j å starte m kamsensor Ikke for dyrt og ikke bortkastet mhp ytelse. Etter rengjøring av plugger var den lettstartet, m gikk lavt på tomgang og begynte å smelle på 2500 rpm. 

Kamføler eller O2 sensor? Eller coiler. 

Hva tror M50mekkerne her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en bil som gikk veldig ujevnt på tomgang og smalt skikkelig når jeg ga litt gass,den kutta bare plutselig å gå.Fikk jo start på den igjen men den sveiv som en dass.ingen trekk kraft.Da var det O2 sensoren som var problemet,etter at jeg hadde byttet den sveiv bilen fint igjen.

Men jeg hadde begynt med å ta en diagnose,da finner man feilen som oftest med engang.(Sikkert ikke dumt å bytte kamsensoren uansett siden det pleier å være en gjenganger sammen med veivsensor på disse motorene)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kamsensor byttet uten endring. Nå org Bosch Bestilte ny veivsensor enda den som sitter i har gått under 3000

Sitter da igjen m relativt ny veivsensor og lambda 

Er det mulig å teste om det kan være lambdaen som er gåen bare ved å koble ut den som sitter i eksosen og koble på ny sonde uten å sette den i eksosen.

Jeg kommer meg ikke under bilen slik den står nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du når lambda kontakta fra motor rommet, den sitter på sjåfør siden, å det skal være uproblematisk å kjøre bilen uten denne om alt er på stell ( har koblet den av på flere biler jeg har hatt pga feil og feilsøking)

jeg tror feilen ligger enten på kam/veiv sensor ( disse er jo notorisk kjent for å være bedritne, å her er det kun org som gjeller egentlig) evnt lambda eller LMM ( selv om jeg tviler på sistnevnte )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ja kontakten ligger rett ned i overgangen før motor og gir Prøver nå mens det er opphold å koble av og montere to nye Bosch følere og koble ut lambdaen Spørsmålet var om j kan koble ny lambda i stikket og legge den løst på siden Får jeg flyttet bilen, får jeg den opp på ramper og kan lett montere ny lambda også. Håper bilen starter nå. Er uten oppegående bil og den står forran naboens inngang hvor den stoppet på andre uka. 😞

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.5.2017 at 23.21, pedro skrev:

Hei Familiens E34 touring har plutselig begynt å stoppe Kuttene varer fra to til tre sekunder og opp til full stans. Starter igjen m en gang og går greit, men ikke gått. Hender kickdownen ikke virker og m henger trekker den dårligere. Veivsensor er byttet for kort tid siden sammen med plugger og diverse. Starter veldig raskt og lett og går meget gjevnt. Veldig irriterende dette og litt ubehagelig da det oppstår helt plutselig. 

M52 2.5 blokk og topp m M50 konvertering dette.

Glad for innspill 

Pedro 

Det samme skjedde med meg i en e38. Skjønte ikke hva det var. Var ute å kjørte så kuttet bilen plutselig. Hos meg var det tegn på at dynamo måtte byttes. 2uker etterpå fant jeg ut det da den gikk istykker. Høres ut som samme problem hos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei Har nå nye plugger kam og veivsensor og byttet bensinpumpe Den går lavt på tomgang og er litt lat Vurderer nå å bytte bensinfilter og trykkregulator Ikke byttet lambda enda. Går pent og rolig, men bruker litt mye. Kan det være noe m vanosen? Skulle gjerne hatt litt futt i den igjen.  Merker det godt når j kjører m henger at det ikke er 192 hk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle 6 coilene er byttet. Var ingen forskjell Madammen kjørte en langtur m den i går Ikke ett feilslag, m litt høyt forbruk og opplever den som lat. Vurderer å bytte girkassestyring for å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update

Lukter stramt bensin av eksosen. Får ikke kontakt med hjernen.

Prøvde å få kontakt med air-conditioningen og DME. Slo av og på tenning etter sletting av de feil kodene jeg fikk opp(defekt slitasjevarsler og no sentrallås), Fjusket og gikk stygt i ett minutt, så kuttet bilen bare plutselig. Kinnet og gav full gass ett par ganger og da begynte den å gå fint igjen Først normalt så som den har pleid så lat fram til 4000 så blir den pigg

Lurte derfor litt på om spjeldsensoren kan være defekt? Prøvde å bytte lambda i går, men den sitter dønn. Blir byttet på verksted i overmorgen. Håper det gjør susen, Hvis ikke bytter jeg spjeldsensoren.

Vurdere også å bytte hjernen da det ikke oppnåes kontakt med den.

Noen som har en Bosch 413 til salgs fra 325 525

P

Endret av pedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Da har bilen vært på EUkontroll. Den fikk målt co til 3.0 etter bytte av Lambdasonden. Innmaten i katten er fjærnet pga skade på den. Kan det være mangelen på katalysator som gjør dette? Dette er nå eneste mangelen på bilen for godkjenning.  

Vh P

Endret av pedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...