Gå til innhold

Hvor sitter bensinpumpa på en 1975 525 (E12)?


gammalbmw
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Kanskje litt teit spørsmål, men ... 
 
Jeg har en 1975 Bmw 525 som har stått en stund (to år eller noe). Nå i det siste har jeg gjort noe forsøk på å få start på den igjen, men jeg har ikke lyktes med det. Fra mitt synspunkt så virket det som om den ikke greide å pumpe bensin inn i forgasseren/motoren og jeg hadde derfor tenkt til å få byttet bensinpumpa. 
 
Problemet er at det er litt kronglete å komme under bilen og jeg har derfor vanskelig for å få oversikt over hvor ting er, så jeg har ikke greid å finne hvor bensinpumpa er. Jeg trodde denne skulle sitte bak høyre bakhjul, men der har jeg ikke funnet noe. Vet noen hvor bensinpumpa på denne bilen sitter? Finnes det en tegning (jeg har prøvd å søke, men fant ikke noe)? :oops:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har mekanisk pumpe så den finner du ikke under bilen. Hvis du skrur av luftfilteret så finner du den midt på topplokket. Det finnes to typer, en som man kan bytte enkeltdeler på og en nyere type som man må bytte hele pumpen. Om det går og få tak i deler nå er en helt annen sak.  Prøv om du får start på den med og helle litt bensin rett i forgasseren. 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3811-EUR-04-1975-E12-BMW-525&diagId=13_0299

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3811-EUR-04-1975-E12-BMW-525&diagId=13_0300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

Ta heller fra hverandre forgasseren, da det mest sannsynlig ligger avleiring er i badet til flotørene dine. Den trenger nok overhaling uansett! :)

Litt drastisk å gjøre dette med en gang , jeg har da vert å rista liv i forgasser biler som har stått stille i 10-15 å flere ganger :-P

 

 

men nå over til eier , ta av luft filter boks , å gi gass å se om spjeld osv åpner seg som det skal , å prøv å fyll el liten skvett rett i gassern å se om gammer'n fyrer . 

Å du kan ha dårlige rør under , så jeg hadde prøvd med en liten ny slange rett fra bensin pumpa å ned i en reserve kanne før jeg hadde bytta pumpe vertfall :-) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...