Gå til innhold

Chris harris tester Porsche vs Mercedes vs BMW


 Share

Anbefalte innlegg

https://www.topgear.com/videos/chris-harris-drives/chris-harris-drives-merc-amg-gt-r-vs-911-gt3-rs-vs-bmw-m4-gts

 

GT3 RS vinner, knepent foran AMG GT-R.  GTS  liker ikke Harris i det hele tatt.

Kul video - blir personlig litt lei meg for at BMW henger såpass langt  etter Mercedes og Porsche.

Skulle ønske BMW satset litt mer på sportsbiler og ikke bare i3/hybrid/techo.... greit med miljøvennlige biler men hva med noe for oss entusiaster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stille på Porsche og Mercedes forumet om dagen? :P 

GTS er en fantastisk bil for en som vil ha en spesiell BMW, noe som skiller seg ut, er mer hard core enn vanlig M4 og noe som holder verdien. Som vi ser i denne testen og testen til Jeremy Clarkson så klarer ikke BMW å slå Porsche på det dem kan best....sportsbiler. GTS er bilen for BMW entusiaster som ikke vil ha Porsche eller Mercedes, iallfall slik jeg ser det. Så må vi heller ikke glemme hvilket basis disse bilene bygger på, både 911 og GT-R er bygget ifra bunnen av som rendyrkede sportsbiler. M4 er bygget på ett familiebil basis som skal kunne leveres som sedan, coupe og stasjonsvogn. Med alt ifra to liters dieselmotorer til ekte M motorer. Jeg tror også at GTSen er en slags testbenk for BMW, det er jo ikke første gangen en bilprodusent har sluppet ett begrenset antall biler ut i markdet for å teste. Vann insprøytningen er jo ett eksempel på dette :) Jeg skal ikke forsvare GTS på noen særlig måte, den er nok ikke så god som den burde være målt dirkete opp mot sine argeste konkurrenter. Så jeg tipper det er "tilbake til tegnebrettet" nede i München nå, for vi vet jo alle at BMW kan hvis de bare vil og får det til. E46 M3 CSL er jo ett godt eksempel på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.5.2017 at 0.14, Fredrik 90 skrev:

Er det stille på Porsche og Mercedes forumet om dagen? :P 

GTS er en fantastisk bil for en som vil ha en spesiell BMW, noe som skiller seg ut, er mer hard core enn vanlig M4 og noe som holder verdien. Som vi ser i denne testen og testen til Jeremy Clarkson så klarer ikke BMW å slå Porsche på det dem kan best....sportsbiler. GTS er bilen for BMW entusiaster som ikke vil ha Porsche eller Mercedes, iallfall slik jeg ser det. Så må vi heller ikke glemme hvilket basis disse bilene bygger på, både 911 og GT-R er bygget ifra bunnen av som rendyrkede sportsbiler. M4 er bygget på ett familiebil basis som skal kunne leveres som sedan, coupe og stasjonsvogn. Med alt ifra to liters dieselmotorer til ekte M motorer. Jeg tror også at GTSen er en slags testbenk for BMW, det er jo ikke første gangen en bilprodusent har sluppet ett begrenset antall biler ut i markdet for å teste. Vann insprøytningen er jo ett eksempel på dette :) Jeg skal ikke forsvare GTS på noen særlig måte, den er nok ikke så god som den burde være målt dirkete opp mot sine argeste konkurrenter. Så jeg tipper det er "tilbake til tegnebrettet" nede i München nå, for vi vet jo alle at BMW kan hvis de bare vil og får det til. E46 M3 CSL er jo ett godt eksempel på det :) 

BMW M4 GTS klarte ikke slå Ford Mustang eller Dodge Challenger på Laguna Seca og det er biler som koster en del tusen mindre enn M4 GTS. 

Så jeg trur også at GTS er en slags test for å se hva entusiaster mener og ønsker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...